تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 146569

چالش بزرگ صنعت آرایشی؛ ۸۵ درصد بازار در قبضه کالاهای قاچاق

چالش بزرگ صنعت آرایشی؛ ۸۵ درصد بازار در قبضه کالاهای قاچاق

۸۵ درصد بازار لوازم آرایشی ایران تحت تأثیر کالاهای قاچاق و تقلبی قرار دارد که به دلیل عدم امکان تبلیغات قانونی و محدودیت‌های واردات، صنعت داخلی را به چالش کشیده است.

به گزارش شهر بورس، بازار لوازم آرایشی ایران با معضل بزرگ کالاهای قاچاق و تقلبی مواجه است. بر اساس اعلام انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران، گردش مالی کالاهای قاچاق در این بازار طی سال ۱۴۰۲ به بیش از دو میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که ممنوعیت واردات لوازم آرایشی از سال ۱۳۹۸، به دلیل تشدید بحران‌های ارزی، باعث شده بخش عمده‌ای از بازار به دست محصولات قاچاق و فاقد اعتبار بیفتد.

قاچاق، بلای جان صنعت آرایشی ایران

محمدعلی گرجی، رئیس کمیسیون انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی، معتقد است که قاچاق بزرگترین چالش در عرصه صادرات محصولات بهداشتی و آرایشی ایران است. وی تأکید کرد که به دلیل شرایط سیاسی و تصویری منفی که از ایران در ذهن مشتریان خارجی وجود دارد، تولیدات ایرانی خریدار چندانی در بازارهای بین‌المللی ندارد. این موضوع باعث شده تا تولیدکنندگان ایرانی تمایلی به ساخت محصولات آرایشی نداشته باشند.

تأمین ۷۰ درصد نیاز داخلی با تولیدات ایرانی

در بخش محصولات بهداشتی، شرایط کمی متفاوت است. حدود ۷۰ درصد نیاز کشور به محصولات بهداشتی نظیر کرم‌های مراقبتی، شامپوهای تخصصی، و عطر و خوشبوکننده‌ها توسط تولیدات داخلی تأمین می‌شود. با این حال، به دلیل تنوع کالاهای قاچاق و عدم تبلیغات مناسب برای محصولات داخلی، بخش قابل توجهی از بازار به محصولات تقلبی و قاچاق اختصاص یافته است.

تبلیغات غیرمجاز و تسلط کالاهای قاچاق

گرجی تصریح کرد که نبود امکان تبلیغات برای محصولات آرایشی داخلی باعث شده تا برندهای تقلبی و قاچاق از طریق تبلیغات ماهواره‌ای به راحتی بازار را به دست بگیرند. وی بر لزوم ایجاد امکان تبلیغات برای محصولات داخلی تأکید کرد و افزود: پیشرفت صنعت آرایشی ایران در گرو تبلیغات است و باید موانع موجود در این زمینه برطرف شود.

موضوع درصد سهم بازار
سهم کالاهای قاچاق از بازار لوازم آرایشی ۸۵ درصد
تأمین نیاز داخلی توسط تولیدات ایرانی ۷۰ درصد
وضعیت تبلیغات محصولات داخلی بسیار محدود
سهم محصولات تقلبی از بازار بالا

منبع: اکونگار

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات