تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 146199

فوری / این طلاها را نخرید!

فوری / این طلاها را نخرید!
با تغییرات جدید مالیاتی، صنف طلا و جواهر باید به سمت خرید طلای ساخته شده حرکت کنند تا از تقلب و کلاهبرداری جلوگیری کنند.

به گزارش شهر بورس، حمیدرضا نیک‌خواه، یکی از مسئولان اقتصادی، بر لزوم آموزش‌های مالیاتی در تمامی سطوح تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به تغییرات اخیر در سامانه‌های تجارت و مؤدیان، نیاز به آموزش‌های بیشتری برای فعالان صنفی احساس می‌شود. او افزود که در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، جلسات آموزشی متعددی برای اصناف برگزار شده که با استقبال همراه بوده است. به دلیل تغییرات در نحوه محاسبه مالیات و الکترونیکی شدن آن، نیاز به کسب آموزش‌های جدید بیش از پیش اهمیت دارد.

نیک‌خواه همچنین به همکاران صنف طلا و جواهر توصیه کرد که از ثبت فاکتورهای لازم در سامانه مؤدیان غافل نشوند و از واریزی‌های غیرمعمول به حساب خود خودداری کنند. وی تأکید کرد که خرید طلای ساخته شده به جای طلای آب‌شده، گزینه امن‌تری برای مصرف‌کنندگان است و می‌تواند از تقلب و کلاهبرداری جلوگیری کند. خرید مصنوعات طلا با فاکتور رسمی، می‌تواند اطمینان بیشتری برای خریداران به همراه داشته باشد.

در همین راستا، علی موزرانی، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان، اشاره کرد که پیش‌تر تعاملات مالیاتی به صورت حضوری انجام می‌شد، اما اکنون با تغییرات جدید، آشنایی با تکالیف مالیاتی برای صنف‌ها الزامی است. او خاطرنشان کرد که افزایش تعاملات مالیاتی و الزامات جدید باعث شده که فعالان صنفی به دنبال روش‌های ساده‌تری برای انجام امور مالیاتی خود باشند.

موزرانی همچنین به اهمیت مشورت با مشاوران مالیاتی اشاره کرد و افزود: با تکالیف جدید، مراجعه مکرر به اداره دارایی ضروری است و عدم رعایت آن‌ها می‌تواند منجر به جریمه‌های سنگین شود. برای جلوگیری از این مشکلات، آموزش‌های لازم و بهره‌گیری از مشاوره‌های مالیاتی بسیار مفید خواهد بود.

او همچنین تأکید کرد که شفافیت در بخش‌های تجاری و افراد حقیقی روز به روز در حال افزایش است و فعالان صنفی باید از انجام تکالیف مالیاتی که منجر به جریمه می‌شود، خودداری کنند.
منبع: اقتصاد 100

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات