تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کد خبر : 145974

هشدار جدی به مردم؛ فریب وام‌های تلگرامی را نخورید/ فقط از درگاه‌های رسمی استفاده کنید

هشدار جدی به مردم؛ فریب وام‌های تلگرامی را نخورید/ فقط از درگاه‌های رسمی استفاده کنید
هشدار جدی به مردم؛ کانال‌های تلگرامی با ادعای وام‌های کلان بدون سود و ضامن، در حال کلاهبرداری از مردم هستند. برای دریافت وام بانکی فقط از درگاه‌های رسمی استفاده کنید.

به گزارش شهر بورس، اخیراً تعدادی از کانال‌های تلگرامی با ادعای پرداخت وام‌های کلان بدون سود و ضامن، مردم را هدف کلاهبرداری قرار داده‌اند. این کانال‌ها با جعل نام و نشان بانک مرکزی، وعده پرداخت وام‌هایی از 50 میلیون تا 2 میلیارد تومان ظرف مدت 48 ساعت را می‌دهند. اما این ادعاها، تنها بهانه‌ای برای دریافت مبالغ مختلف از متقاضیان وام است که در نهایت به سرقت اموال آنها منجر می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این کانال‌ها از نام و اعتبار بانک مرکزی سوءاستفاده کرده و با طرح وعده‌های اغواکننده، تلاش می‌کنند تا اعتماد کاربران را جلب کنند. یکی از مشتریان فریب‌خورده که مبلغ 13 میلیون تومان به حساب این کانال‌ها واریز کرده است، همچنان در انتظار بازگشت پول خود است. وی می‌گوید که به بهانه‌های مختلف از وی خواسته شد مبالغ بیشتری واریز کند و پس از اعلام انصراف نیز پول وی به حسابش بازگردانده نشد.

در بررسی‌های انجام‌شده، مشخص شده که حساب‌های بانکی مورد استفاده توسط این کانال‌ها فاقد آدرس پستی دقیق و مشخصات هویتی معتبر هستند و احتمالاً از حساب‌های اجاره‌ای استفاده می‌کنند. این موضوع باعث شده که پیگیری قضایی توسط شاکیان به سختی انجام شود و دست آن‌ها به جایی نرسد.

منبع: تسنیم

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات