تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 145440

چالش‌های اساسی صنعت فولاد آذربایجان؛ از ناترازی انرژی تا مشکلات صادرات و بازگشت ارز

چالش‌های اساسی صنعت فولاد آذربایجان؛ از ناترازی انرژی تا مشکلات صادرات و بازگشت ارز
رئیس کمیسیون معادن و فلزات اتاق بازرگانی تبریز به مشکلات جدی صنعت فولاد استان اشاره کرد و از قطع مکرر برق واحدهای فولادی و ناعدالتی موجود در توزیع انرژی انتقاد کرد.

به گزارش شهر بورس، صنعت فولاد، امید اسماعیل‌ظفر، رئیس کمیسیون معادن و فلزات اتاق بازرگانی تبریز، امروز در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل صنایع و معادن وزارت صمت و فعالان فولاد آذربایجان برگزار شد، به مشکلات حوزه فولاد در استان اشاره کرد و گفت: در زمینه‌های مختلف مشکلاتی وجود دارد که می‌توان به چند محور اصلی آن پرداخت. از جمله مهم‌ترین این مشکلات ناترازی انرژی و صادرات است و در زمینه بازگشت ارز حاصل از صادرات نیز چالش‌های جدی وجود دارد.

وی ادامه داد: نحوه حمایت وزارت صمت از صنایع فولادی نه تنها مشخص نیست، بلکه سیاست‌های تشویقی این حوزه نیز شفاف نبوده و بخشنامه‌های خلق‌الساعه و مختلف، فعالان فولادی را سردرگم کرده است.

ظفر خاطرنشان کرد: موضوع تعزیرات یکی دیگر از مشکلات مهم صنایع فولادی است که در کنار محدودیت‌های برق و انرژی، شرایط سختی برای فولادسازان استان ایجاد کرده و احتمال به چالش کشیده شدن صادرات نیز وجود دارد.


بیشتر بخوانید:ارز اربعین با نرخ جدید؛ ۲۰۰ هزار دینار عراق به چه قیمتی است؟


وی بیان کرد: تخصیص ارز حاصل از صادرات مشکل دیگری است که در کنار مشکلات سرمایه‌گذاری، موجب پیچیده‌تر شدن شرایط شده است.

ظفر عنوان کرد: در چنین شرایطی نه تنها سرمایه‌گذاری جدیدی صورت نمی‌گیرد بلکه ادامه فعالیت واحدهای فولادی و صادرات فولادی نیز با مشکل جدی مواجه می‌شود.

وی افزود: تولید برق استان ۱۷۰۰ مگاوات و مصرف برق استان در اوج مصرف ۱۵۰۰ مگاوات است و این در شرایطی است که برق ۲۲ واحد فولادی استان که مصرف بالای ۲ مگاوات دارند، به صورت مکرر قطع می‌شود. این در حالی است که برخی شرکت‌ها با مصرف چندین برابری برق نسبت به واحدهای فولادی در استان، برق آن‌ها قطع نمی‌شود و ناعدالتی باور نکردنی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما مشکلات و حقایق را به مسئولان کشوری و استانی منتقل می‌کنیم، اما اینکه گوش شنوایی برای این مشکلات وجود داشته باشد، نیازمند توجه و همراهی بیشتر است.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات