تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 145409

اشتغال فارغ‌التحصیلان در اولویت/ حمایت صندوق کارآفرینی از اشتغال فارغ التحصیلان

اشتغال فارغ‌التحصیلان در اولویت/  حمایت صندوق کارآفرینی از اشتغال فارغ التحصیلان
صندوق کارآفرینی امید اعلام کرد که در سال ۱۴۰۳ بیش از ۶۰ درصد از تسهیلات اشتغال خود را به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص خواهد داد.

به گزارش شهر بورس، صندوق کارآفرینی امید در نظر دارد تا بخش عمده‌ای از تسهیلات خود را به حمایت از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص دهد. مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، هادی آقابابایی، اعلام کرد که از ۳۰ همتی که برای تسهیلات اشتغال در سال ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شده است، بیش از ۶۰ درصد به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص خواهد یافت.

افزایش سهم فارغ‌التحصیلان از تسهیلات اشتغال

در دولت سیزدهم، اقداماتی برای کاهش نرخ بیکاری انجام شده است که باعث موفقیت بیشتر این دولت نسبت به دولت‌های قبلی در این حوزه شده است. از جمله این اقدامات می‌توان به احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌راکد، ارائه تسهیلات به بخش‌های کشاورزی و صنعت، توجه به بازارچه‌های مرزی و ارائه تسهیلات بانکی به مشاغل خرد اشاره کرد. همچنین، تمرکز ویژه‌ای بر اشتغال فارغ‌التحصیلان و اتمام طرح‌های نیمه‌تمام و رفع موانع برای صدور مجوزها صورت گرفته است.

برنامه‌های سال ۱۴۰۳ صندوق کارآفرینی امید

به گفته آقابابایی، در سال ۱۴۰۳ با توجه به کاهش نرخ بیکاری در میان کارگران و رسیدن به سطح نرمال، توجه ویژه‌ای به بیکاری فارغ‌التحصیلان خواهد شد. صندوق کارآفرینی امید در این راستا، بیش از ۶۰ درصد از تسهیلات پرداختی خود را به این گروه اختصاص خواهد داد. این تسهیلات از محل تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌های اجرایی و منابع صندوق تامین خواهد شد.

آقابابایی همچنین تأکید کرد که از طرح‌های نوآورانه و ایده‌های جدید فارغ‌التحصیلان دانشگاهی حمایت خواهد شد تا بتواند در کاهش نرخ بیکاری این گروه از جامعه مؤثر باشد.

منبع: تسنیم

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات