تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 145387

رونمایی سایپا از خودروی جدید/ سایپا سیلک، کراس اوور شهری با امکانات مدرن

رونمایی سایپا از خودروی جدید/ سایپا سیلک، کراس اوور شهری با امکانات مدرن
سایپا سیلک، کراس اوور جدید سایپا که با همکاری دانگ فنگ تولید می‌شود، به زودی وارد بازار ایران خواهد شد؛ این خودرو با موتور توربو شارژ و امکانات مدرن به یکی از گزینه‌های جذاب بازار تبدیل خواهد شد.

به گزارش شهر بورس، گروه خودروسازی سایپا به زودی از یک خودروی جدید که می‌تواند توجه بسیاری از متقاضیان بازار خودرو را جلب کند، رونمایی خواهد کرد. این خودروی جدید با نام “سایپا سیلک” به بازار عرضه می‌شود که در واقع نسخه‌ای بازطراحی شده از سیتروئن C3 XR است. پیش‌تر این خودرو به عنوان مدل M44 در نمایشگاه‌های مختلف به نمایش گذاشته شده بود و حالا قرار است تولید آن در کارخانه سایپا کاشان آغاز شود.

سایپا سیلک، کراس اوور شهری جدید

سایپا سیلک که یک کراس اوور جمع و جور شهری است، از همکاری بین سیتروئن و دانگ فنگ برای بازار چین طراحی شده است. این خودرو بر روی پلتفرم PF1 شرکت پژو-سیتروئن ساخته شده و از این نظر شباهت زیادی به پژو 2008 دارد. اما به دلیل تحریم‌های صنعت خودرو و قطع همکاری سایپا با خودروساز فرانسوی، تولید این خودرو با تغییرات خاصی در داخل کشور انجام خواهد شد.

با توجه به قطع همکاری با سیتروئن، مدیران سایپا برای تولید سایپا سیلک با شریک چینی خود، دانگ فنگ، مشورت کرده و قرار است این خودرو با عمق داخلی‌سازی ۴۵ درصدی تولید شود. این خودرو به موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو شارژ مجهز خواهد بود که قادر است ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. انتقال قدرت از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها انجام می‌شود.

امکانات و ویژگی‌های سایپا سیلک

سایپا سیلک به امکاناتی نظیر کروز کنترل، چراغ‌های روز، سیستم کنترل پایداری ESP، مانیتور لمسی، دوربین دید عقب، ترمز ABS و EBD و همچنین دو کیسه هوا مجهز خواهد شد. این احتمال وجود دارد که در نسخه‌های فول، چهار کیسه هوا نیز ارائه شود. هنوز قیمت این خودرو در بازار ایران مشخص نشده است، اما بر اساس قیمت‌های بازار چین، این خودرو حدود ۱۶ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

منبع: اقتصاد نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 5
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مجید پنجشنبه , 25 مرداد 1403 - 21:10

درود بر سایپا همیشه پیشتاز و درجه ۱ دمتون گرم……

علی جمعه , 26 مرداد 1403 - 14:25

عزیزت نمرده بستگانت توی تصادف نمرده که داری از این تولید فشل درجه سه که با جان و مال مردم بازی می‌کنه تشکر میکنیم رانت کثیف کروز با مسولان دزد دولتی شده این بلا

سعید جمعه , 26 مرداد 1403 - 16:49

یعنی سایپا اگه با بزرگترین شرکتهای خودروسازی جهان هم همکاری کنه خودرویی که تولید می‌کنه در نگاه. اول کوییک به نظر میاد یعنی این قسمت از در جلو تا صندوق عقب همه ماشین ها کوییک است

حمیدرضا کاوسی جمعه , 26 مرداد 1403 - 19:39

بسیار عالی .انشاءالله که زودتر به بازار بیاد و یکی هم نصیبم من بشه که سه ساله بی وسیله ام

عممو جغد شاخدار دوشنبه , 29 مرداد 1403 - 9:00

اصلا خوندید چی نوشته موتو ۱۳۰۰ سی سی ینی قدرتش قد یک موتور هزارو دویست هس خودشم ۳ سیلندر توربو 😂بابا صد رحمت به شاهین .قطعا سایپا در مقام کلاهبرداری رده اول خودروسازان داخلی هست ،من که هر وسیله ارم و اسم سایپا بخوره هرگز سوار نمیشم

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات