تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
کد خبر : 144963

جزئیات کامل طرح فروش فوری ایران‌خودرو، از ری‌را تا هایما

جزئیات کامل طرح فروش فوری ایران‌خودرو، از ری‌را تا هایما
ایران‌خودرو با معرفی سامانه جدید فروش، فرآیند خرید خودرو را برای متقاضیان آسان‌تر کرده است.

به گزارش شهر بورس، گروه صنعتی ایران‌خودرو طی اطلاعیه‌ای از آغاز طرح بزرگ فروش فوری محصولات خود خبر داده است. این طرح شامل محصولات متنوعی از جمله ری‌را، پژو ۲۰۷ دستی، تارا، رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی، و هایما می‌باشد. ایران‌خودرو اعلام کرده است که ثبت‌نام برای این طرح از طریق سایت جدید www.ikcosales.ir انجام می‌شود.

این طرح فروش شامل سه دسته از متقاضیان می‌شود: متقاضیان عادی، مشمولان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، و مشمولان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده. متقاضیان عادی باید برای شرکت در این طرح، مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان را در حساب وکالتی خود مسدود کنند. این مبلغ تا زمان اعلام نتایج اولویت‌بندی بلوکه خواهد ماند.

شرایط ثبت‌نام و جزئیات طرح فروش فوری

طبق اطلاعیه ایران‌خودرو، این طرح در دو مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول، متقاضیان باید حساب خود را وکالتی کرده و مبلغ مورد نظر را مسدود کنند. سپس، درخواست شرکت در اولویت‌بندی را ثبت می‌کنند. در مرحله دوم، پس از اعلام نتایج اولویت‌بندی، متقاضیان واجد شرایط برای انعقاد قرارداد و واریز وجه فراخوانده می‌شوند.

براساس اعلام ایران‌خودرو، این طرح تنها شامل فروش فوق‌العاده نیست و بخشی از ظرفیت تولید این شرکت تا پایان سال ۱۴۰۳ به صورت پیش‌فروش نیز عرضه خواهد شد. این تصمیم در چارچوب مصوبات شورای رقابت و دستورالعمل‌های تنظیم بازار خودروهای سواری اتخاذ شده است.

پس از تغییرات اخیر در وزارت صنعت، معدن و تجارت و روی کار آمدن علی آبادی، سیاست‌های جدیدی برای عرضه خودرو به اجرا درآمده است. یکی از این تغییرات، حذف سامانه یکپارچه فروش خودرو بود. عباس علی آبادی، وزیر جدید صمت، در بازدیدی از نمایشگاه تحول صنعت خودرو اعلام کرد که این سامانه باید حذف شود و ارتباط مستقیم بین خودروساز و مشتری برقرار گردد.

شرایط و مراحل ثبت‌نام در طرح فروش ایران‌خودرو

مرحله تاریخ شروع تاریخ پایان توضیحات
وکالتی کردن حساب و مسدود کردن وجه ۱۴۰۳/۰۵/۲۱ ۱۴۰۳/۰۵/۲۷ مختص متقاضیان عادی
ثبت درخواست در سایت ۱۴۰۳/۰۵/۲۴ ۱۴۰۳/۰۵/۳۱ ۴۸ ساعت پس از وکالتی کردن حساب
اعلام نتایج اولویت‌بندی از طریق پیامک و سایت ایران‌خودرو

شرایط عمومی متقاضیان عادی

متقاضیان باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند و گواهی‌نامه رانندگی معتبر ارائه دهند. افرادی که طی ۴۸ ماه گذشته از شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا خودرو خریداری کرده‌اند، نمی‌توانند در این طرح شرکت کنند. همچنین، داشتن پلاک انتظامی فعال نیز موجب منع ثبت‌نام خواهد شد، مگر در شرایط خاص.

منبع: اقتصاد۱۰۰

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 5
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شهروند دوشنبه , 22 مرداد 1403 - 23:05

آقایان اگه مازاد تولید دارید چرا هنوز نوبت بندی های سامانه یک پارچه را هر روز به تاخیر می اندازد
در ضمن با این 80هزار خودرو مازاد در آستانه عرضه که فقط 30درصد آنها مربوط به متقاضیان عادی می باشد چطور می خواهید جوابگوی سونامی تبت نامی ها باشید
واقعا به عواقب این تصمیم فکر کردید

ناشناس سه شنبه , 23 مرداد 1403 - 1:18

چرا باید بعد قرعه کشی پولی که خریدار بلوکه کرده توی قرعه کشی برنده هم شده ازاد بشه انقد نخود مغز هستید که پول کسی که برنده شده رو ازاد میکنید خودتون بازار سیاه درست میکنید باعث میشید حواله خودرو خرید و فروش بشه مصرف کننده واقعی شناسایی نشه

حسین سه شنبه , 23 مرداد 1403 - 10:25

مملکت بذری همینه.
ماشین بی کیفیت باید پول زیاد بدهیم
آن تازه باید در قرعه کشی برنده شویم بعد از ثبت نام
کجای دنیا اینگونه هست
صاحبان ادعای مدیریت جهانی

احمد پارسا سه شنبه , 23 مرداد 1403 - 19:02

سلام با عرض ادب و احترام، به مسئولین محترم ثبت نام ایران خودرو بفرمائید، به احترام زائرین اربعین حسینی، مهلت ثبت نام ووکالتی کردن حسابها را تا چند روز بعد از اربعین تمدید نمایند، با تشکر فراوان

Habib سه شنبه , 23 مرداد 1403 - 23:58

خدا لعنتتون کنه که مردم بازی گرفتین یک سال صبر کردیم که پژو پارس بدن که ندادن زمستان 402 گفتن بیاد تبدیل بزنید الانم نزدیک به 5ماه پول سورن پلاس ریختیم هنوز ندادن خدا ازشون نگذره خدا زن بچه شونو به خاک سیاه بنشونه مار خیلی اذیت کردن اگه خدایی وجود داره ایشالا که عوضش دربیاره

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ