تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
کد خبر : 144712

مراحل و شرایط ثبت درخواست خودرو در طرح جدید ایران‌خودرو

مراحل و شرایط ثبت درخواست خودرو در طرح جدید ایران‌خودرو
ایران‌خودرو فرآیند و مراحل ثبت درخواست خودرو برای متقاضیان عادی و طرح‌های ویژه را اعلام کرد.

به گزارش شهر بورس، ایران‌خودرو شرایط جدیدی را برای ثبت درخواست خرید محصولات خود اعلام کرده است. این شرایط به منظور تسهیل خرید خودرو برای مصرف‌کنندگان واقعی و اجرای مصوبات شورای رقابت و دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری طراحی شده است.

ایران‌خودرو اعلام کرد که در این طرح، بخشی از تولیدات خود را تا پایان سال ۱۴۰۳ به صورت پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده عرضه خواهد کرد. این فراخوان شامل متقاضیان عادی، افراد مشمول طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، و همچنین کسانی که قصد جایگزینی خودروهای فرسوده خود را دارند، می‌شود.

مراحل ثبت درخواست خرید خودرو

فرآیند ثبت درخواست در دو مرحله انجام می‌شود. مرحله اول شامل وکالتی کردن حساب و مسدود کردن مبلغ تعیین شده برای متقاضیان عادی و ثبت درخواست شرکت در اولویت‌بندی است. مرحله دوم پس از تعیین اولویت‌ها و شناسایی متقاضیان واجد شرایط آغاز می‌شود. در این مرحله، ایران‌خودرو با ارسال فراخوان، متقاضیان را برای انعقاد قرارداد و واریز وجه دعوت می‌کند.

طبق ضوابط، باید ۵۰ درصد از قیمت خودرو تا زمان اعلام اولویت‌بندی در حساب بانکی متقاضی مسدود شود. برای این طرح، مبلغ مسدودی ۲۳۰ میلیون تومان تعیین شده است.

نکات کلیدی در فرآیند ثبت نام

۱. مبلغ مسدود شده به صورت اینترنتی یا حضوری در بانک‌های عامل به نفع ایران‌خودرو مسدود می‌شود. در صورت انصراف، متقاضی می‌تواند مبلغ مسدودی را برداشت کند، اما شرکت در اولویت‌بندی منوط به وجود این مبلغ در حساب تا زمان اعلام اولویت‌بندی است. ۲. وجوه مسدود شده به هیچ عنوان توسط ایران‌خودرو قابل استفاده نیست و تنها برای اطمینان از آمادگی خریدار و جلوگیری از حضور واسطه‌گران پیش‌بینی شده است. ۳. اگر تعداد درخواست‌ها از ظرفیت عرضه بیشتر باشد، اولویت‌بندی از طریق قرعه‌کشی و با نظارت دستگاه‌های مرتبط انجام می‌شود. نتایج از طریق پیامک و سایت ایران‌خودرو اطلاع‌رسانی خواهد شد. ۴. پس از انجام اولویت‌بندی، متقاضیانی که اولویت آنها خارج از ظرفیت تولید قرار گرفته‌اند، از فرآیند حذف می‌شوند و ادامه فرآیند برای آنها متوقف خواهد شد. ۵. ثبت درخواست در سامانه هیچ‌گونه حقی برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند و تعهد ایران‌خودرو پس از اعلام نتایج اولویت‌بندی و ورود متقاضی به مرحله دوم و قطعی کردن ثبت‌نام شکل می‌گیرد.

شرایط عمومی متقاضیان

متقاضیان باید حداقل ۱۸ سال سن و گواهی‌نامه رانندگی داشته باشند. همچنین، افرادی که در ۴۸ ماه گذشته از ایران‌خودرو یا سایپا و در ۲۴ ماه گذشته از سایر خودروسازان خودرو خریداری کرده‌اند، نمی‌توانند در این طرح شرکت کنند. افرادی که پلاک انتظامی فعال دارند نیز از شرکت در این طرح منع شده‌اند، مگر اینکه عمر خودرو بیش از ۵ سال باشد.

متقاضیان طرح‌های خاص

طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شرایط متفاوتی دارد و شامل محدودیت‌های فوق نمی‌شود. همچنین، متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده باید قبل از ثبت درخواست به سایت ستاد نوسازی خودرو‌های فرسوده مراجعه کرده و اطلاعات خود را ثبت کنند.

زمان‌بندی و مراحل ثبت درخواست

۱. وکالتی کردن حساب و مسدود کردن مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان از روز یک‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ تا پایان روز شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳. ۲. ثبت درخواست خودرو در سایت فروش اینترنتی ایران‌خودرو از روز چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ تا روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳. ۳. اطلاع‌رسانی نتایج اولویت‌بندی و فراخوان متقاضیان برای واریز وجه و ثبت‌نام طبق زمان‌بندی.

نکات مهم

  • شرکت در اولویت‌بندی منوط به مسدودی مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان در حساب وکالتی است.
  • واجد شرایط بودن متقاضی بر اساس خوداظهاری بررسی می‌شود و در صورت عدم تطابق، اولویت‌بندی حذف خواهد شد.
  • متقاضیان باید تمامی پرداخت‌ها را از کارت بانکی متصل به کد ملی خود انجام دهند.

محصولات قابل عرضه در این طرح شامل پژو ۲۰۷ دستی، تارا، رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی، هایما و محصول جدید ری‌را است.

برای کسب اطلاعات بیشتر، به سایت‌های ایران‌خودرو مراجعه کنید.

منبع: تسنیم

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 7
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حسن دوشنبه , 22 مرداد 1403 - 5:50

سلام من می‌خواهم حواله اسقاطمرا بفروشم ایا میتوانموضمنا وام کجا میدن هیچ چی سرجاش نیست

محمد دوشنبه , 22 مرداد 1403 - 9:09

وای چ شرایط محشری احسنت ب ویران خودرو

علیرضا دوشنبه , 22 مرداد 1403 - 14:25

چرا سامانه یکپارچه رو حذف کردید باز دوباره برگشتیم سره خانه اول که.بابا جان تکلیف ملت رو مشخص کنید که کی و در چه زمان خودرو به طرف تعلق میگیره؛میخواید نقدینگی سطح جامعه رو جمع کنید بگید ۱۰۰میلیون پول بلوکه میشه تا زمانی که خودرو بهتون بدن.

تحتت دوشنبه , 22 مرداد 1403 - 14:55

حق مردم این بلا سرشون بیاد

حمید سه شنبه , 23 مرداد 1403 - 21:59

خاک تو سرتون با لگن هاتون

ابی چهارشنبه , 24 مرداد 1403 - 1:13

وای برا ما با این حلبی عشق میکنیم هم تو سرتون دنیا هم ماشین عرضه می‌کنه شما هم

حامد چهارشنبه , 24 مرداد 1403 - 14:58

کدوم تارا ؟ چرا اینقدر گنگه 😀
چرا دنا نیست ؟

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ