تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 143780

موافقت با مرخصی بدون کسری حقوق برای زنان شاغل

موافقت با مرخصی بدون کسری حقوق برای زنان شاغل
با ابلاغ منشور کرامت مادری، تسهیلات جدیدی برای مادران شاغل از جمله مرخصی بدون کسری حقوق و دورکاری به مدت چهار ماه تصویب شد.

به گزارش شهر بورس، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ منشور کرامت مادری و راه‌اندازی مهدکودک‌ها در تمامی ادارات دولتی خبر داد. حسین فرشیدی اعلام کرد که ارائه خدمات درمانی رایگان به مادران باردار و کودکان تا هفت سالگی در کشور از اولویت‌های وزارت بهداشت است. وی تأکید کرد که تغذیه با شیر مادر دارای فواید بی‌شماری برای مادر، شیرخوار و نسل آینده است و بر اساس توصیه‌های دینی و قرآنی، این موضوع مورد توجه سیاستگذاران قرار دارد.

حمایت قانونی از مادران و شیرخواران

معاون بهداشت به دو قانون مصوب مجلس در حمایت از مادران و شیرخواران اشاره کرد. قانون ترویج تغذیه با شیر مادر و حمایت از مادران در دوران شیردهی در سال 1374 و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال 1400 تصویب شده است. وی برخی از مواد مهم قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تشریح کرد که شامل اعطای مرخصی زایمان با پرداخت تمام حقوق به مدت نه ماه، مرخصی تشویقی برای همسران و اختیاری بودن نوبت کاری شب برای مادران شاغل باردار و مادران دارای فرزند شیرخوار تا دو سال می‌شود.

امکانات جدید برای مادران شاغل

فرشیدی افزود: اعطای دورکاری به درخواست مادران باردار به مدت حداقل چهار ماه در دوران بارداری، موافقت با مرخصی تحصیلی بدون احتساب در سنوات تحصیلی برای مادران باردار و مادران دارای فرزند زیر دو سال و کاهش نوبت کاری شب برای دانشجویان مادر از دیگر مواد مهم این قانون است. همچنین، مادران شیرده می‌توانند تا 24 ماهگی کودک خود از یک ساعت مرخصی بدون کسر از مرخصی استحقاقی استفاده کنند.

بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، انتشار هرگونه تبلیغات در مورد تغذیه شیرخوار با انواع شیرخشک، شیشه و سر پستانک ممنوع است. فرشیدی تأکید کرد که این محدودیت‌ها به منظور حمایت از تغذیه با شیر مادر اعمال می‌شود.

خبر مرتبط
تنش های نظامی در منطقه؛ دلار به کدام سمت می تازد؟
تنش های نظامی در منطقه؛ دلار به کدام سمت می تازد؟

تنش‌های نظامی در منطقه و شهادت سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، دیروز منجر به رشد قیمت دلار تا محدوده ۶۱هزارو ۶۰۰تومان شد با این حال این روند ادامه نداشت و درنهایت قیمت هر دلار آمریکا در آخرین ساعت معاملات به محدوده ۶۱هزارو ۲۰۰تومان عقب‌نشینی کرد.

امسال نیز مانند سال‌های گذشته، هفته جهانی تغذیه با شیر مادر از 10 تا 16 مرداد ماه گرامی داشته می‌شود. شعار امسال این هفته «حمایت همه جانبه ترویج تغذیه با شیر مادر برای همه» نامگذاری شده است و هدف آن توجه سیاستگذاران، مدیران، خانواده‌ها و مادران به مزایای شیر مادر و ارتقاء سلامت کودکان و نسل آینده است. روزهای این هفته به ترتیب نقش سیاستگذاران، پدران، روحانیون، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، رسانه‌ها، گروه‌های مردمی و مدیران و کارفرمایان در حمایت از تغذیه با شیر مادر را برجسته می‌کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات