تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱:۰۰
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 142039

روند صعودی تورم در دهک‌های مختلف جامعه در تیرماه ۱۴۰۳

روند صعودی تورم در دهک‌های مختلف جامعه در تیرماه ۱۴۰۳

بررسی شاخص قیمت مصرف‌کننده در تیرماه ۱۴۰۳ نشان می‌دهد تورم ماهانه از دهک‌های پایین‌تر به سمت دهک‌های بالاتر روندی صعودی داشته است.

به گزارش شهر بورس، بررسی شاخص قیمت مصرف‌کننده در تیرماه ۱۴۰۳ نشان می‌دهد تورم ماهانه از دهک‌های پایین‌تر به سمت دهک‌های بالاتر روندی صعودی داشته است. بررسی تورم تیرماه ۱۴۰۳ نشان می‌دهد تورم ماهانه کل در این ماه معادل ۲.۲ درصد بوده است. تفکیک این تورم به کالاهای خوراکی و غیرخوراکی در کل کشور نشان می‌دهد تورم ماهانه کالاهای غیرخوراکی ۲.۵ درصد و تورم ماهانه کالاهای خوراکی ۱.۶ درصد بوده است. اما اصابت این تورم به دهک‌های مختلف جامعه یکسان نبوده است.

تفاوت در تورم ماهانه دهک‌های مختلف

بر اساس این آمارها، تورم ماهانه کل در دهک اول کمترین سطح و در دهک نهم بیشترین سطح را تجربه کرده است. نگاهی به اجزای تفکیک‌شده تورم ماهانه به خوراکی و غیرخوراکی نشان می‌دهد تورم ماهانه کالاهای غیرخوراکی در دهک دهم کمترین سطح و در دهک‌های اول تا هفتم بیشترین سطح را داشته است. از سوی دیگر، تورم ماهانه کالاهای خوراکی در میان دهک‌های مختلف جامعه نشان می‌دهد دهک اول کمترین نرخ تورم ماهانه در کالاهای خوراکی و دهک دهم بیشترین نرخ تورم ماهانه در این کالاها را داشته است.

بررسی تورم ماهانه تیرماه ۱۴۰۳

آمارهای تورم کل به تفکیک دهک‌ها نشان می‌دهد کمترین میزان تورم ماهانه مربوط به دهک اول و معادل ۱.۸۵ درصد و بیشترین آن مربوط به دهک نهم با ۲.۲۳ درصد بوده است. تفکیک تورم ماهانه تیرماه به کالاهای خوراکی و غیرخوراکی نشان می‌دهد تورم ماهانه در کالاهای خوراکی به سطح ۱.۶ درصد رسیده است. تورم ماهانه این کالاها به تفکیک دهک‌ها نیز نشان می‌دهد کمترین تورم ماهانه مربوط به دهک اول با یک درصد بوده است. بیشترین تورم ماهانه تیرماه در دهک دهم رقم خورده و نرخی معادل ۱.۷ درصد داشته است.

تورم کالاهای غیرخوراکی در تیرماه

بررسی‌ها نشان می‌دهد تورم ماهانه تیرماه در کالاهای غیرخوراکی معادل ۲.۴ درصد بوده است. در این ماه، تورم ماهانه در دهک‌های اول تا هفتم برابر با ۲.۶ درصد بوده که بیشترین سطح را داشته است. کمترین تورم ماهانه تیر ۱۴۰۳ مربوط به دهک دهم با ۲.۴ درصد به ثبت رسیده است.

خبر مرتبط
تورم ۴ برابری در اقتصاد ایران
تورم ۴ برابری در اقتصاد ایران

تورم نقطه‌ای در تیرماه سال جاری به ۳۲ درصد رسید که نشان‌دهنده افزایش ۴ برابری نسبت به سال ۱۳۹۶ است.

منبع: اکوایران

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات