تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۵:۰۳
زمان مطالعه: 6 دقیقه
کد خبر : 141974

ورود چانگان چینی به ناوگان تاکسیرانی؛ نوسازی ۷۵ درصدی تاکسی‌های فرسوده

ورود چانگان چینی به ناوگان تاکسیرانی؛ نوسازی ۷۵ درصدی تاکسی‌های فرسوده

با تصمیم اتحادیه تاکسیرانی، چانگان چینی در کنار سورن ایرانی به‌عنوان تاکسی در تهران فعالیت خواهد کرد.

به گزارش شهر بورس، سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران از تصمیم اتحادیه تاکسیرانی برای استفاده از خودروهای چینی چانگان به‌عنوان تاکسی در کنار خودروهای سورن ایرانی خبر داد.

جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل

جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با حضور سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل، شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی و حمید برادران سرپرست شرکت کنترل ترافیک شهر تهران برگزار شد. موضوع این جلسه، بررسی اقدامات انجام شده توسط سازمان تاکسیرانی بود.

برخط سازی تاکسی‌های تهران

شادی مالکی، سرپرست سازمان تاکسیرانی، در ابتدای جلسه به تشریح اقدامات انجام شده در حوزه برخط‌سازی تاکسی‌های تهران پرداخت. وی اعلام کرد: به منظور ساماندهی و گذر از سیستم‌های سنتی، اقدام به برخط‌سازی و راه‌اندازی یک پلتفرم جدید کرده‌ایم. او همچنین افزود: این پلتفرم امکان نظارت بر کرایه‌ها، پرداخت الکترونیک کرایه‌ها، مدیریت و نظارت هوشمند بر عملکرد تاکسی‌ها و بازگرداندن تاکسی‌ها از شرکت‌های برخط به خطوط و سامانه برخط شهرداری را فراهم می‌کند.

ورود تاکسی‌های جدید

مالکی با اشاره به تصمیم اتحادیه تاکسیرانی مبنی بر استفاده از خودروهای چانگان چینی به‌عنوان تاکسی اظهار داشت: این خودروها در کنار خودروهای سورن ایرانی قرار خواهند گرفت. وی همچنین افزود: در حال حاضر ۱۰۳ تاکسی برقی فعال هستند و برای ۱۵۳ تاکسی دیگر نیز پلاک صادر شده است. از ۲۵ هزار خودرو خریداری شده، ۳۰ خودرو وارد شده و تا یک ماه دیگر ۱۵۰ خودرو دیگر وارد تهران می‌شود.

خبر مرتبط
تنش های نظامی در منطقه؛ دلار به کدام سمت می تازد؟
تنش های نظامی در منطقه؛ دلار به کدام سمت می تازد؟

تنش‌های نظامی در منطقه و شهادت سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، دیروز منجر به رشد قیمت دلار تا محدوده ۶۱هزارو ۶۰۰تومان شد با این حال این روند ادامه نداشت و درنهایت قیمت هر دلار آمریکا در آخرین ساعت معاملات به محدوده ۶۱هزارو ۲۰۰تومان عقب‌نشینی کرد.

تاکسی‌های برقی و مدیریت هزینه‌ها

مالکی با اشاره به تاکسی‌های برقی گفت: نباید تمام هزینه‌های خودرو را به راننده تحمیل کرد و باید اقساط ماهیانه این خودروها بیش از ۱۰ میلیون تومان نباشد.” وی همچنین به اختصاص بودجه برای نوسازی تاکسی‌ها اشاره کرد و گفت: “در بودجه شهرداری تهران ۲ هزار میلیارد تومان برای نوسازی تاکسی‌ها در نظر گرفته شده است. اگر برای هر خودرو ۲۰۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته شود، می‌توانیم ۱۰ هزار خودرو را نوسازی کنیم.

پلتفرم برخط‌سازی تاکسی‌ها

حمید برادران، سرپرست شرکت کنترل ترافیک شهر تهران، در ادامه جلسه به عملکرد پلتفرم برخط‌سازی تاکسی‌ها اشاره کرد و گفت: این پلتفرم امکان استفاده از مدهای مختلف حمل و نقل را فراهم می‌کند. شهروندان می‌توانند با انتخاب مسیر خود از خودرو، تاکسی، اتوبوس یا سامانه برخط استفاده کنند. همچنین آدرس ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی، پارکینگ‌ها، ایستگاه‌های مترو و اتوبوس در این سامانه موجود است.

نوسازی ناوگان تاکسیرانی

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، با اشاره به نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: با توجه به آمار موجود، سالیانه یک و نیم میلیون خودرو در کشور تولید می‌شود، اما سهم تاکسیرانی از این تولید تنها ۲۰۰۰ دستگاه است که این موضوع به هیچ وجه قابل قبول نیست. وی افزود: سازمان تاکسیرانی باید سالیانه حداقل ۸ هزار دستگاه خودرو را نوسازی کند، اما تاکنون تنها ۶ هزار دستگاه نوسازی شده‌اند که این به معنای ۷۵ درصد عقب‌ماندگی از برنامه مصوب است.

تشکری هاشمی با اشاره به تامین منابع مالی از طریق ماده ۱۲ برای خرید تاکسی‌های برقی گفت: شهردار تهران در جلسات شورای شهر تهران تاکید کرد که ۵۰ درصد مبلغ خودروها را از دولت دریافت می‌کند. اما پیش از اینکه رانندگان تاکسی را درگیر این پروژه کنیم، باید در خصوص چگونگی تامین مالی آن صحبت کنیم.

تشکری هاشمی همچنین در خصوص احداث جایگاه‌های شارژ برقی در شهر تهران گفت: مشخص نیست مسئول احداث این جایگاه‌ها چه دستگاهی است؛ آیا شهرداری تهران مسئولیت این کار را بر عهده دارد یا شرکت توزیع برق و وزارت نیرو؟

منبع: اکوایران

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات