تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲
زمان مطالعه: 7 دقیقه
کد خبر : 141524

دوران روابط عمومی بله قربان گو به سر رسیده است

دوران روابط عمومی بله قربان گو به سر رسیده است
روابط عمومی‌های سنتی جای خود را به روابط عمومی هوشمند داده‌اند و توانایی تعامل دو طرفه و استفاده از فناوری‌های نوین را به دست آورده‌اند.

به گزارش شهر بورس، در هزاره سوم و عصر دانایی، روابط عمومی‌های سنتی جای خود را به روابط عمومی هوشمند و دو فضایی داده‌اند. بازخوردهای آنی، توانایی ردیابی، تعامل دو طرفه، به کارگیری فناوری‌های نوین و شکل‌گیری شاهراه‌های ارتباطی و ارتباطات شبکه‌ای از ویژگی‌های این عصر بوده و این امر با پیشرفت‌های جهانی رویه‌ای طبیعی است.

مدرس علوم ارتباطات که در نشست کارگروه تخصصی کمیته روابط عمومی بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی در تالار علامه جعفری دانشگاه تبریز سخن می‌گفت، افزود: از زمان روابط عمومی‌های ‘بله قربان گو’ و ‘چاپلوسی’ دهه‌ها سپری شده و در سپهر اطلاعات و جهانی شدن و انتشار همزمان رخدادها و شکل‌گیری شبکه‌های مختلف اجتماعی، روابط عمومی آنلاین و هوشمند در سازمان‌های پویا شکل گرفته است. توجه به روابط عمومی سبز و مسائل محیط‌زیستی نیز در سرلوحه فعالیت‌های روابط عمومی علمی و جدید قرار گرفته است.

رییس اسبق شورای هماهنگی روابط عمومی‌های آذربایجان شرقی تأکید کرد: تولید محتوا با نیاز و میل و ذائقه مخاطب، استفاده از جلوه‌های ویژه هنری، به کارگیری بار کلماتی مناسب، مستندسازی و شفاف‌سازی تمام فعالیت‌ها و خدمات سازمانی و احترام به مخاطبان و مشتریان از ویژگی‌های روابط عمومی قرن ۲۱ است. تولید محتوای مناسب در قالب یادداشت، گزارش، تجزیه و تحلیل واقعی مسائل سازمان و تولید بسته‌های خبری و تبلیغی مناسب برای آگاه‌سازی مخاطبان امری مهم و ضروری در روابط عمومی‌های مدرن امروزی است.

محمد فرج پور باسمنجی افزود: در تولید محتوا، روابط عمومی باید نکته نظرات کارشناسی و واقعی را لحاظ کرده و از فریب افکار عمومی بشدت پرهیز کند چرا که در این عصر، اطلاعات و واقعیات پوشیده نخواهد ماند.

خبر مرتبط
قیمت بلیت هواپیما تهران بندرعباس امروز 8 مهر 1403
قیمت بلیت هواپیما تهران بندرعباس امروز 8 مهر 1403

قیمت بلیت هواپیما تهران بندرعباس امروز یکشنبه 8 مهر 1403 با شروع قیمت از یک میلیون و 670 هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بدنه ادارات و سازمان‌های آذربایجان شرقی از کمبود کارشناس رنج می‌برد و این نقیصه قدرت چانه‌زنی و بودجه‌نویسی و اخذ اعتبارات ملی و بانکی را با چالش‌های زیادی مواجه می‌کند، اضافه کرد: بدنه تنومند کارشناسی در ادارات می‌تواند با برنامه‌ریزی و آینده‌پژوهی و ارائه طرح‌های موجه و علمی به استفاده از بودجه‌های عمومی اقدام کند.

این کارشناس رسمی دادگستری در امور خبرنگاری و روزنامه‌نگاری، مستندسازی کارکردها، راهکارهای گره‌گشا، تجارب و اندیشه‌ها، پیشرفت‌های سازمانی و تشکیل بانک اطلاعاتی مدیران و کارشناسان را ضروری دانسته و روابط عمومی را بخش جدایی‌ناپذیر تیم مدیریت هر سازمان دانست.

رئیس روابط عمومی دوره اصلاحات استانداری آذربایجان شرقی، با اشاره به این نکته که روابط عمومی باید از برند و نام تجاری محصولات تولیدی و خدماتی خود محافظت کند، به دانشگاه تبریز اشاره کرد و گفت: امروز بخشی از برند دانشگاه تبریز دانش‌آموختگان آن است و دکتر مسعود پزشکیان برند و محصول این دانشگاه است. با اقتدار و شایستگی پزشکیان از نماینده یک شهر کهن به مرد مقتدر اول اجرایی یک ملت انتخاب شده است. متاسفانه دانشگاه تبریز در حق رئیس جمهور دانش‌آموخته خود قصور کرده است در حالی که در رویه‌های معمول در دانشگاه‌های معتبر، اگر چنین اتفاقی بیافتد، دانشگاه با بالندگی به دانش‌آموخته خود که در مسندهای اول علمی، اجرایی و سیاسی نشسته، جشن‌های ملی برپا می‌کند.

وی افزود: وافسا در تبریز ما دانشگاه علوم پزشکی علیه پزشکیان در انتخابات بیانیه داده است. از این بگذریم، حتی اکثر ادارات و دانشگاه‌های استان با تشکیل ستادهای حمایتی از رقیب دکتر پزشکیان، به دنبال خود شیرینی به مدیران ناتوان و جناحی حاکم بر استانداری بودند.

او همچنین گفت: آذربایجانی که روزگاری دکتر محمد مصدق را بر مسند والیگری خود داشت که در دفاع از حقوق یک ملت در مجامع بین‌المللی به زبان‌های انگلیسی و فرانسه سخن می‌گفت، امروز با پسروی بسیار در مسند والیگری، سرپرستی در حد یک کارمند معمولی نشسته است. سکوت معنادار بخش بزرگی از ادارات و روابط عمومی‌های استان در پیروزی پزشکیان از عقبه و صحنه گردانی و بی‌تدبیری استانداری آذربایجان شرقی حکایت می‌کند.

دوران روابط عمومی بله قربان گو به سر رسیده است

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات