تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱
کد خبر : 141189

ادامه ثبت سفارش واردات خودرو، تأمین ارز ۲۰ درصد افزایش یافت

ادامه ثبت سفارش واردات خودرو، تأمین ارز ۲۰ درصد افزایش یافت
مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت، از افزایش ۲۰ درصدی تأمین ارز برای صنعت خودرو خبر داد و اعلام کرد که واردات خودروهای برقی و هیبریدی در دستور کار وزارت صمت قرار دارد.

به گزارش شهر بورس، مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهرداد خسروی، از افزایش نزدیک به ۲۰ درصدی تأمین ارز برای صنعت خودرو خبر داد و توقف ثبت سفارش واردات خودرو را تکذیب کرد. وی اعلام کرد که سیاست‌های وزارت صمت بر بهبود کیفیت، افزایش تولید و عرضه خودرو با توجه به نیاز و سلیقه مشتریان متمرکز است و واردات انواع خودروها به ویژه خودروهای برقی و هیبریدی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

اهمیت واردات خودروهای برقی و هیبریدی

خسروی اظهار داشت که با توجه به تأثیرات مثبت زیست‌محیطی و مدیریت مصرف سوخت، حمایت از واردات خودروهای برقی و هیبریدی از اولویت‌های اصلی وزارت صمت است. وی تولید و واردات خودرو را راهبردی کلیدی برای تنظیم بازار دانست و از ثبت سفارش‌های قابل توجهی برای واردات خودرو از ابتدای سال جاری خبر داد.

تشویق واردکنندگان به ثبت سفارش

وی از واردکنندگان واجد شرایط درخواست کرد تا با مراجعه به سامانه جامع تجارت نسبت به ثبت سفارش واردات خودروهای نو، به ویژه خودروهای برقی و هیبریدی، بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه اقدام کنند. خسروی همچنین ابراز امیدواری کرد که در سال ۱۴۰۳ شاهد شکسته شدن رکورد تولید و واردات خودرو و بهبود کیفیت خودروها باشیم.

شعار محوری وزارت صمت

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت با اشاره به شعار محوری این وزارتخانه در توسعه صنعت دانش‌بنیان و صادرات‌محور، تأکید کرد که ورود خودروهای وارداتی، به ویژه خودروهای برقی، می‌تواند علاوه بر بهبود کیفیت خودروهای تولیدی داخلی، انتقال فناوری‌های روز دنیا به کشور را نیز تسریع کند. وی اظهار امیدواری کرد که در آینده‌ای نه چندان دور شاهد رونق صادرات خودروهای تولیدی داخلی به دیگر کشورها باشیم.

خبر مرتبط
قیمت جدید محصولات مدیران خودرو اعلام شد
قیمت جدید محصولات مدیران خودرو اعلام شد

مدیران خودرو قیمت‌های جدید محصولات خود را ویژه مردادماه ۱۴۰۳ اعلام کرد؛ این افزایش قیمت‌ها شامل مدل‌های ام وی ام، فونیکس و آریزو می‌شود.

منبع: اکو نگار

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ