تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر : 141187

لوازم آرایشی و معضل قاچاق/ کدام محصولات به صورت قانونی وارد می شوند؟

لوازم آرایشی و معضل قاچاق/ کدام محصولات به صورت قانونی وارد می شوند؟
بازار لوازم آرایشی ایران همچنان تحت سلطه محصولات قاچاق خارجی است، اما اقدامات جدیدی در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی انجام شده است.

به گزارش شهر بورس، بازار لوازم آرایشی در ایران همچنان تحت تسلط محصولات قاچاق خارجی قرار دارد. با این حال، اقدامات قابل توجهی در دو سال گذشته انجام شده است تا برندهای داخلی نیز وارد بازار شوند. اما هنوز سهم این برندها در بازار به حد مطلوب نرسیده است.

وضعیت واردات محصولات آرایشی

محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزیر صمت، اظهار داشت: واردات بالک لوازم آرایشی و بهداشتی آزاد شده است. تولیدکنندگانی که نیاز به مواد اولیه باکیفیت دارند که در داخل کشور موجود نیست، می‌توانند این مواد را به صورت بالک وارد کنند. ما از این امر استقبال می‌کنیم.

وی افزود: در حال حاضر، زیرساخت‌های مناسبی در کشور ایجاد شده است. در حوزه‌های مختلف محصولات آرایشی و بهداشتی و عطر دستاوردهای قابل توجهی در سه سال اخیر داشته‌ایم. اما به دلیل ارتباط مستقیم این محصولات با سلامت مردم، در برخی حوزه‌ها نتوانسته‌ایم استانداردهای مورد نظر مشتری را برآورده کنیم. به همین دلیل، پیگیر رفع ممنوعیت واردات بودیم و اکنون تولیدکنندگان می‌توانند این محصولات را به صورت بالک وارد کنند.

برادران تأکید کرد: ترجیح ما این است که تولیدکنندگان و شبکه‌های فروش داخلی با واردات مواد اولیه مناسب بتوانند جایگاه خود را ارتقا دهند، هم از نظر کیفیت و هم از نظر جذب مشتری.

خبر مرتبط
احضار مجری صدا و سیما
احضار مجری صدا و سیما

در پی ادامه تحقیقات پرونده فساد فوتبال، امروز سخنگوی قوه قضائیه از احضار ۵ نفر جدید خبر داد که شامل یک مجری ورزشی صدا و سیما و مسئولان سابق فدراسیون فوتبال می‌شود.

در خصوص میزان قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی، برادران گفت: در حوزه آرایشی هنوز فاصله معناداری با جایگاه مطلوب داریم. جلساتی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا برگزار کرده‌ایم؛ اما در حوزه بهداشتی، توفیقات خوبی کسب کرده‌ایم و تولیدکنندگان توانسته‌اند خود را تطبیق دهند.

وی افزود: در دو سال گذشته، اقدامات خوبی در حوزه محصولات آرایشی انجام شده است و برندهای داخلی وارد بازار شده‌اند. اما هنوز سهم بازار این برندها به حد مطلوب نرسیده است و عمده بازار در دست محصولات قاچاق خارجی است.

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ