تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر : 141178

پیش بینی مهم قیمت خودرو/ الان وقت خرید است؟

پیش بینی مهم قیمت خودرو/ الان وقت خرید است؟
با اعلام خبر ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده، بازار خودرو واکنش مثبتی نشان داد و قیمت‌ها کاهش یافت.

به گزارش شهر بورس، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو اعلام کرد: تسریع در اجرای واردات خودروهای کارکرده تأثیر چشمگیری بر بازار خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی خواهد داشت. علی خسروانی پیش‌بینی کرد این مصوبه منجر به شکستن حباب بزرگ خودروهای وارداتی، کاهش قیمت‌های غیرمنطقی مونتاژی و کاهش فاصله قیمتی کارخانه‌ای و بازار خودروهای داخلی می‌شود.

تأثیر واردات خودروهای خارجی مدل ۲۰۱۹ به بالا

خسروانی بیان کرد که واردات خودروهای کارکرده همانند واردات خودروهای نو، تأثیر زیادی بر کاهش قیمت خودروها خواهد داشت. وی افزود: بخش عمده‌ای از رفتار بازار خودرو به دلیل تأثیرات روانی است و اخبار نیز تأثیر زیادی بر آن می‌گذارد. با توجه به اینکه خودرو طی سال‌های اخیر به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده، واکنش بازار به اخبار و جو روانی بسیار زیاد است.

کاهش قیمت‌ها پس از اعلام آیین‌نامه واردات

وی تصریح کرد: اعلام خبر ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده از هفته گذشته باعث کاهش قیمت‌ها در بازار شده است. خسروانی اضافه کرد که واردات خودروهای مدل ۲۰۱۹ به بالا توسط دولت اجرایی شده و این مصوبه که مورد درخواست مردم بوده، رضایت عمومی را به همراه خواهد داشت.

خسروانی تأکید کرد که دولت سیزدهم با اصلاح قوانین و حذف مانع‌هایی مانند شرط انتقال دانش فنی، واردات خودروها را تسهیل کرده است. وی افزود: اکنون قوانین پایین‌دستی نیز آماده و مصوب شده و فرآیند اجرا به زودی عملیاتی خواهد شد.

خبر مرتبط
قرعه‌کشی خودروهای وارداتی انجام شد؛ نتایج شنبه اعلام می‌شود
قرعه‌کشی خودروهای وارداتی انجام شد؛ نتایج شنبه اعلام می‌شود

نتایج قرعه‌کشی خودروهای وارداتی که روز گذشته انجام شده، در روز شنبه 6 مردادماه اعلام خواهد شد. متقاضیان می‌توانند نتایج را از طریق سایت سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی مشاهده کنند.

تأثیر واردات خودروهای کارکرده بر بازار

وی بیان کرد که واردات خودروهای کارکرده تأثیر قابل توجهی در کاهش قیمت‌ها خواهد داشت. در بازار خودروهای وارداتی که بیشترین حباب قیمت را دارد، انتظار می‌رود بیشترین کاهش قیمت رخ دهد. همچنین قیمت‌های خودروهای مونتاژی نیز به قیمت‌های کارخانه‌ای نزدیک خواهد شد.

تغییرات در بازار خودروهای داخلی

خسروانی پیش‌بینی کرد که در بازار خودروهای داخلی نیز حباب قیمتی بین شرکت و بازار کاهش پیدا خواهد کرد. به عنوان مثال، پژو ۲۰۷ که درب کارخانه ۷۰۰ میلیون تومان و در بازار یک میلیارد تومان قیمت دارد، انتظار می‌رود این فاصله ۳۵ درصدی کاهش یابد.

در نهایت، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تأکید کرد که کاهش قیمت‌ها در هر سه بخش بازار خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی قابل مشاهده خواهد بود و واردات خودروهای کارکرده به کنترل قیمت‌ها و رضایت مردم کمک خواهد کرد.

منبع: بانک اول

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ