تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 138622

آغاز فروش اقساطی خودرو

آغاز فروش اقساطی خودرو
وزارت صمت از افزایش ۲۰ درصدی تولید خودروهای سواری در سال جاری خبر داد و برنامه‌های فروش اقساطی خودرو را تشریح کرد.

به گزارش شهر بورس، فروش اقساطی خودرو به زودی آغاز خواهد شد. مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت اعلام کرد که در سال جاری حدود ۷۴۲ هزار دستگاه خودروی سواری به صورت عبور مستقیم و کامل تولید شده است. این تعداد در مقایسه با ۶۲۱ هزار دستگاه تولید کامل مدت مشابه پارسال، رشد ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

عبدالله توکلی لاهیجانی با اشاره به تولید ۱۰۷ هزار دستگاه خودروی وانت در کشور که رشد ۴۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است، افزود: همچنین در ۸ ماهه اول امسال حدود ۲۳۰۰ دستگاه خودروی ون تولید شده که نسبت به پارسال ۳ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول افزود: تولید حدود ۲۵ هزار دستگاه انواع خودروی سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده) نیز رشد ۲۶ درصدی را نشان می‌دهد. علاوه بر این، در مدت یاد شده ۳۹۴ هزار دستگاه موتورسیکلت تولید شده که نسبت به پارسال ۴۱ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین افزود: در ۸ ماهه اول امسال حدود ۲۰۵ هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شد که در مقایسه با تولید ۱۱۴ هزار دستگاه مدت مشابه پارسال، رشد ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد. سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور ۲۳ درصد بوده است.

خبر مرتبط
خرید بیش از 12هزار فقره کارنه‌تیر در 6 ماهه نخست سال 1403
خرید بیش از 12هزار فقره کارنه‌تیر در 6 ماهه نخست سال 1403

طبق اعلام امور کارنه تیر و آت آ اتاق بازرگانی تبریز در 6 ماهه نخست سال 1403، بیش از 12 هزار فقره کارنه‌تیر جهت استفاده ناوگان شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی استان صادر شده است.

توکلی لاهیجانی با تاکید بر اهمیت ارائه گزارش‌های تحلیلی، گفت: دفتر صنایع خودرو از سال گذشته به صورت منظم گزارش‌های تحلیلی همراه با نمودارهای متنوع از تولید و سایر مختصات صنعت خودروی کشور منتشر می‌کند. این گزارش‌ها با جزییات کامل، تصویری روشن از وضعیت صنعت خودروی کشور ارائه می‌دهند و می‌توانند زمینه‌ساز جلب مشارکت نخبگان برای ایجاد تحول در این صنعت باشند.

وی همچنین به دو مشکل مزمن در بازار خودروی کشور در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ اشاره کرد: کاهش تولید خودروسازان به کمتر از یک میلیون دستگاه و تولید خودروهای ناقص. او افزود: امسال نیز مانند پارسال شاهد افزایش تولید خودروهای کامل و کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو هستیم. قیمت خودروهای تولید داخل به طور متوسط از ابتدای سال حدود ۲۸ درصد و قیمت خودروهای مونتاژی حدود ۴۸ درصد کاهش داشته است.

فروش اقساطی خودرو در راه است

مدیرکل دفتر صنایع خودروی وزارت صمت با اشاره به پایش وضعیت متقاضیان سامانه یکپارچه خودرو گفت: با خارج شدن خودرو از کالای سرمایه‌ای، تقاضا برای بیشتر خودروها کاهش یافته است. به گونه‌ای که در برخی از خودروسازان کمتر از ۱۰ درصد متقاضیان اقدام به تکمیل وجه کرده‌اند و در بیش از ۸۰ درصد انواع خودروها میزان تحقق متقاضیان کمتر از ۵۰ درصد بوده است. بنابراین از این پس شاهد شکل‌گیری عرضه بر مبنای فروش اقساطی خودروها خواهیم بود.

منبع: صدآنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات