تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲
کد خبر : 141233

کدام مرز برای سفر اربعین بهتر است؟/ امسال با کشتی بروید

کدام مرز برای سفر اربعین بهتر است؟/ امسال با کشتی بروید
امسال زائران اربعین می‌توانند علاوه بر مسیرهای زمینی و هوایی، از مسیر دریایی خرمشهر به بصره نیز استفاده کنند و تجربه‌ای متفاوت از سفر اربعین داشته باشند.

به گزارش شهر بورس، امسال زائران اربعین می‌توانند علاوه بر مسیرهای زمینی و هوایی، از مسیر دریایی خرمشهر به بصره نیز استفاده کنند و تجربه‌ای متفاوت از سفر اربعین داشته باشند. بیستم ماه صفر امسال برابر با چهارمین روز شهریور مصادف با روز اربعین حسینی است که عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) از حدود ۲ هفته مانده به روز اربعین راهی عتبات عالیات در عراق می‌شوند.

مرزهای دریایی و زمینی برای زائران اربعین

براساس اعلام مسئولان ستاد مرکزی اربعین حسینی، برای تردد زائران امسال ۶ مرز زمینی، دو مرز هوایی و یک مرز دریایی از خرمشهر به بصره در نظر گرفته شده است. مرزهای زمینی شامل خسروی، شلمچه، چذابه، مهران، باشماق و تمرچین و مرزهای هوایی شامل فرودگاه امام علی (ع) نجف و بغداد می‌باشند. همچنین زائران می‌توانند از مسیر دریایی خرمشهر به بصره نیز برای سفر اربعین استفاده کنند.

زیارت ۲۰ میلیونی اربعین

براساس آمار سال‌های گذشته، حدود ۲۰ میلیون نفر در آیین راه پیمایی اربعین شرکت می‌کنند که از این تعداد، حدود ۴ تا ۵ میلیون نفر زائر ایرانی هستند. زائران غیر ایرانی نیز از مرزهای چذابه و شلمچه عبور می‌کنند.

ضرورت اعتبار ۶ ماه گذرنامه

یکی از تاکیدات مسئولان اربعین، اعتبار گذرنامه‌های زائران با ۶ ماه اعتبار است. در صورت عدم اعتبار کافی، به زائران برگه تردد موقت با اعتبار کوتاه مدت ارائه خواهد شد یا گذرنامه‌های زیارتی با نرخ ۶۵ هزار تومان صادر می‌شود. همچنین زائران باید وارد سامانه سماح شده و فرم‌های بیمه‌ای را تکمیل کنند.

خبر مرتبط
هزینه ارز اربعین امسال،  هزار دینار عراق به چه قیمتی؟
هزینه ارز اربعین امسال، هزار دینار عراق به چه قیمتی؟

فروش ارز اربعین به دو شیوه آنلاین و حضوری انجام می‌شود؛ زائران برای دریافت ۲۰۰ هزار دینار عراق نیاز به مدارک و گذرنامه دارند.

اختصاص ۲۰۰ هزار دینار عراقی به هر زائر

براساس آمار، حدود ۵ میلیون ایرانی از ۲۰ میلیون زائر اربعین را تشکیل می‌دهند که این افراد پس از تکمیل فرم‌های مربوطه، از دریافت ۲۰۰ هزار دینار عراقی نیز بهره‌مند می‌شوند. موکب‌داران نیز پس از صدور مجوز تردد، می‌توانند از سه هفته قبل از روز اربعین برای استقرار موکب‌های خود راهی عراق شوند.

هزینه‌های سفر هوایی به اربعین

مسئولان اعلام کرده‌اند که هزینه بلیت رفت و برگشت هواپیما از تهران به نجف و بغداد ۱۰ میلیون تومان و از مشهد به فرودگاه‌های نجف و بغداد ۱۲ میلیون تومان تعیین شده است. زائران می‌توانند از این طریق نیز راهی اربعین شوند.

منبع: ایرنا

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ