تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 144735

کاهش قیمت دلار؛ شایعات کابینه پزشکیان بازار ارز را تحت تأثیر قرار داد

کاهش قیمت دلار؛ شایعات کابینه پزشکیان بازار ارز را تحت تأثیر قرار داد

بازار ارز تهران پس از نوسانات شدید هفته گذشته، با کاهش هزار تومانی قیمت دلار مواجه شد و در انتظار تعیین تکلیف کابینه مسعود پزشکیان است.

به گزارش شهر بورس، قیمت دلار در بازار ارز تهران با افت هزار تومانی به کانال 59 هزار تومان بازگشت. این تغییر نرخ در شرایطی رخ داد که بازار در انتظار تصمیم‌گیری نهایی در مورد کابینه مسعود پزشکیان است. هفته گذشته، بازار ارز و سکه با نوسانات شدیدی همراه بود که به‌ویژه پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران تشدید شد. این حادثه باعث افزایش ناگهانی قیمت‌ها شد، اما بازار به‌تدریج به تعادل بازگشت و نرخ‌ها به سطح‌های پیشین خود بازگشتند.

تحولات اخیر بازار ارز

روز شنبه، قیمت دلار در بازار هرات با 60 هزار و 150 تومان آغاز به کار کرد و تلاش داشت تا مرز مقاومت 60 هزار تومان را بشکند، اما با کاهش قیمت درهم و عدم حمایت کافی، دلار نیز به کانال 59 هزار تومان بازگشت. قیمت دلار در معاملات پشت خطی نیز تا 59 هزار و 500 تومان کاهش یافت، اما پس از انتشار اخبار مربوط به تنش‌های منطقه‌ای، دوباره به مسیر صعودی بازگشت.

روند قیمت درهم و تتر

درهم امارات نیز روز شنبه با کاهش 160 تومانی نسبت به روز قبل، با قیمت 16 هزار و 500 تومان بازگشایی شد و تا پایان روز به 16 هزار و 320 تومان رسید. تتر نیز که در پایان هفته گذشته روند نزولی را آغاز کرده بود، در روز شنبه به 60 هزار و 60 تومان نزول کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی معامله‌گران، کاهش قیمت درهم را به تزریق منابع توسط بازارساز نسبت می‌دهند و احتمال افزایش قیمت در صورت بازگشایی بازار با گپ مثبت را پیش‌بینی می‌کنند. همچنین در بازار طلای آبشده، طلافروشان از فروش وزن پایین خودداری کردند که به مسائل مالیاتی مرتبط دانسته می‌شود.

شایعات پیرامون کابینه احتمالی مسعود پزشکیان نیز همچنان بر بازار ارز تأثیرگذار است. انتخاب عبدالناصر همتی به‌عنوان وزیر اقتصاد، باعث احتیاط برخی معامله‌گران شده است، چرا که همتی به‌عنوان «نوسان‌گیر بزرگ بازار» شناخته می‌شود.

در نهایت، دلار روز گذشته با قرار گرفتن در محدوده 59 هزار و 600 تومان، از مرز حمایت 59 هزار و 800 تومان عبور کرد. اگر دلار امروز نیز بتواند زیر این سطح تثبیت شود، احتمال ادامه روند نزولی وجود دارد. مرز حمایت بعدی برای دلار هرات بین 59 هزار و 200 تا 59 هزار و 300 تومان خواهد بود.

منبع: اقتصادنیوز

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات