تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
کد خبر : 141144

چه زمانی سود سهام عدالت واریز می شود؟

چه زمانی سود سهام عدالت واریز می شود؟
محمود حسنلو از عدم واریز سود توسط چهار شرکت خبر داد و تصریح کرد که سازمان بورس برای این شرکت‌ها تنبیهاتی در نظر خواهد گرفت.

به گزارش شهر بورس، مدیر سامانه‌های اطلاعاتی سمات اعلام کرد که چهار شرکت از تعهدات خود در واریز سود سهام عدالت سرپیچی کرده‌اند. بر اساس اظهارات محمود حسنلو، مبلغ کل سود سهام عدالت که باید واریز شود ۵۵۰۰ میلیارد تومان است و سازمان بورس تصمیم به اعمال تنبیهاتی برای این شرکت‌ها دارد.

جزئیات عدم واریز سود سهام عدالت

حسنلو افزود: چهار شرکت هنوز مبلغ واریزی را که متعهد بودند واریز نکرده‌اند و به همین دلیل ما قادر به واریز مرحله سوم سود به حساب سهامداران سهام عدالت نبوده‌ایم. این سود مربوط به سال ۱۴۰۱ است و باید در سال ۱۴۰۲ پرداخت می‌شد که تاکنون بیش از ۸۰ درصد آن وصول شده است.

میزان سود باقی‌مانده برای واریز

او ادامه داد: حدود ۱۰ درصد از کل مبلغ سود سهام عدالت برای واریز باقی مانده است که به محض واریز این مبلغ، تقدیم مردم خواهد شد. در پایان اسفند ماه، بخش اعظم این مبلغ به حساب سهامداران واریز شده و مابقی نیز در آینده به حساب‌ها واریز خواهد شد.

مرحله‌های پرداخت سود

حسنلو توضیح داد: سود مرحله اول و دوم به حساب سهامداران واریز شده و تنها ده درصد از مرحله سوم باقی مانده است. کل عملکرد سال ۱۴۰۱ شامل بیش از ۸۳ درصد است که در قالب مرحله‌های اول و دوم واریز شده است. از مبلغ کل، ده درصد باقی مانده و مابقی به عنوان افزایش سرمایه در نظر گرفته شده است.

خبر مرتبط
بازار سهام پس از انتخابات به کدام سو می رود؟
بازار سهام پس از انتخابات به کدام سو می رود؟

پرسش اساسی اینجاست که بورس از اعلام نتایج انتخابات پیش رو چه می خواهد؟ این روزها یکی از متلاطم ترین دوره های بازار در پسا ریزش سال 99 به شمار می رود و باید گفت جمع اتفاقات چند ماه گذشته هر یک در دل خود طوفانی داشته که به ساحل بازار سرمایه آسیب زده است.

واکنش سمات به عدم واریز سود

مدیر سامانه‌های اطلاعاتی سمات افزود: مبلغ کل سودی که باید واریز شود ۵ ونیم همت است که هنوز واریز نشده است. شرکت‌ها هشت ماه وقت قانونی برای واریز سود دارند و شرکت سپرده‌گذاری منتظر دریافت این پول برای واریز به حساب مردم است، اما متأسفانه این شرکت‌ها تخلف کرده‌اند و سازمان بورس برای این شرکت‌ها تنبیهاتی در نظر خواهد گرفت.

حسنلو یادآور شد: باید چهار شرکت اصلی تاریخی را برای واریز این پول اعلام کنند. در غیر این صورت، ما نمی‌توانیم تاریخی برای پرداخت سود اعلام کنیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ