تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر : 140701

پیشرفت چشمگیر پروژه ساخت مسکن برای ۷۰ هزار کارگر

پیشرفت چشمگیر پروژه ساخت مسکن برای ۷۰ هزار کارگر
مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه از پیشرفت ۲۰ تا ۸۰ درصدی پروژه‌های ساخت مسکن برای ۷۰ هزار کارگر خبر داد.

به گزارش شهر بورس، مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه از پیشرفت ۲۰ تا ۸۰ درصدی پروژه‌های ساخت مسکن برای ۷۰ هزار کارگر خبر داد.

بررسی آمارها نشان می‌دهد که نیمی از درآمد کارگران برای اجاره‌بها صرف می‌شود و عملاً چیزی برای دیگر جنبه‌های زندگی باقی نمی‌ماند. از زمان جهش قیمت مسکن و اجاره، کیفیت زندگی بسیاری از اقشار جامعه، به‌خصوص طبقه کارگر، افت پیدا کرده است. راهکارهای دولتی موجود، مانند وام خرید مسکن با اقساط سنگین و نرخ سود بالا، به هیچ وجه برای کارگران مناسب نیست.

اهمیت تأمین مسکن برای کارگران

نزدیک به ۷۰ درصد درآمد کارگران صرف هزینه‌های اجاره‌نشینی می‌شود. بنابراین، تأمین مسکن برای اقشار کارگر باید در اولویت قرار گیرد. برنامه‌ریزی برای ساخت واحدهای تعاونی محور، کارفرما محور و … برای کارگران در دستور کار قرار دارد. همچنین تأکید ویژه‌ای بر حل موانع مسکن‌سازی کارگران خواهد شد.

در جلسه ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۳ شورای عالی کار، به‌ پیشنهاد وزیر کار، تصمیم گرفته شد که یک کمیته سه‌نفره با حضور نماینده کارگران، کارفرمایان و وزیر کار تشکیل شود تا از ابتدای سال آینده مسکن کارگران را پیگیری کند. صولت مرتضوی گفت: باید به بحث مسکن توجه ویژه داشته باشیم. بارها پیشنهاد تشکیل یک شورا با نماینده‌ای از سه شریک اجتماعی را داده‌ام.

خبر مرتبط
قیمت اجاره خانه در شرق تهران (تیر ۱۴۰۳) + جدول
قیمت اجاره خانه در شرق تهران (تیر ۱۴۰۳) + جدول

در این مطلب به بررسی قیمت اجاره خانه‌های ۵۰ متری در شرق تهران خواهیم پرداخت.

محمد چکشیان، معاون وزیر کار، در هفته کارگر از ساخت ۶۰ هزار واحد مسکن کارگری خبر داد. وی افزود: وزیر کار چند ماه قبل دستور تشکیل قرارگاه مسکن کارگری را صادر کرد که با حضور سازمان‌های تابعه وزارتخانه و دستگاه‌های مختلف و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی شکل گرفت. ما تمرکز کردیم روی طراحی چند سناریو، از جمله تعاونی محور، کارفرما محور و رفع موانع پیش روی کارگران و کارفرمایان.

هادی بهداد، مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه، اعلام کرد: پروژه‌های ساخت مسکن برای ۷۰ هزار کارگر از ۲۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت داشته‌اند. او افزود: در آغاز دولت، قریب به ۳۰۰ هزار کارگر در طرح‌های قبلی مسکن ثبت‌نام کرده بودند که هیچ‌کدام از پروژه‌ها شروع نشده بود. اما در ثبت‌نام مجدد طرح جدید مسکن، فعلاً ۷۰ هزار پروژه مسکن در چارچوب طرح جهش مشخص شده که درحال انجام است.

منبع: تسنیم

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ