تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 142270

پشت‌پرده افزایش قیمت بنزین در دولت چهاردهم، هشدار فلاحت‌پیشه

پشت‌پرده افزایش قیمت بنزین در دولت چهاردهم، هشدار فلاحت‌پیشه
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با اشاره به توصیه‌های رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد که دولت و مجلس نباید مسائل را به اختلافات تبدیل کنند و باید به دنبال وفاق و همبستگی باشند.

به گزارش شهر بورس، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم، در مورد افزایش قیمت بنزین در دولت چهاردهم هشدار داد. وی اظهار داشت که هرگونه افزایش قیمت و مالیات به‌خصوص در مورد کالاهایی مثل بنزین، می‌تواند مشکلات جدی برای دولت آقای پزشکیان به همراه داشته باشد و نیازمند بررسی دقیق در لایحه بودجه است.

توصیه رهبر انقلاب درباره تعامل با دولت

فلاحت‌پیشه با اشاره به توصیه‌های رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد که این توصیه‌ها به‌منظور جلوگیری از برخورد سیاسی با دولت آقای پزشکیان صورت گرفته است. وی افزود: دنیا در حال تحولات عمیقی است و ما در عصری به‌سر می‌بریم که بر خلاف یک دهه پیش، عصر آنارشیسم بین‌المللی است. در این شرایط، دولت باید بتواند بر مشکلات گذشته غلبه کند و به فکر حل مسائل آینده باشد.

اجتناب از اختلافات در مسائل ملی

فلاحت‌پیشه با تأکید بر این‌که دولت و مجلس نباید مسائل را به اختلافات تبدیل کنند، افزود: کشور نباید تاوان اختلافات بر سر برجام را بپردازد. برخی بندهای برجام به زودی منقضی می‌شوند و هنوز اختلافات بر سر این موضوع در فضای سیاسی کشور وجود دارد. دولت نباید تمام مسئولیت‌های خود را تحت‌الشعاع این اختلافات قرار دهد و باید به دنبال وفاق و همبستگی باشد.

ویژگی‌های کابینه دولت چهاردهم

این استاد دانشگاه با اشاره به ویژگی‌های اعضای کابینه دولت چهاردهم که رهبر انقلاب بیان کردند، افزود: رهبر انقلاب تأکید داشتند که افرادی در کابینه حضور داشته باشند که به اصول اساسی کشور اعتقاد داشته باشند و همراه با شعارها و اهداف آقای پزشکیان باشند. همچنین تأکید ایشان بر این بود که نیروها برای وفاق و کار بیایند، نه برای اختلاف.

خبر مرتبط
واکنش رئیس جمهور به شهادت سید حسن نصرالله
واکنش رئیس جمهور به شهادت سید حسن نصرالله

رئیس جمهور گفت: شهادت شخصیت‌های برجسته‌ی مقاومت و در رأس آنها سید حسن نصرالله، شجره طیبه مقاومت را بیش از پیش مستحکم‌تر می‌کند.

نقش مجلس در تعامل با دولت

فلاحت‌پیشه ادامه داد: رهبر انقلاب بر نقش مجلس در تعامل با دولت تأکید کردند و خواستار پاسخگویی مجلس در قبال مسائل آینده کشور شدند. مجلس نباید فقط نقد و پرسشگری کند بلکه باید پاسخگو هم باشد. بسیاری از مشکلات مانند افزایش مالیات‌ها و گرانی‌ها نیاز به بررسی دقیق و همکاری بین دولت و مجلس دارد.

نقد به سیاست‌های افزایش قیمت و مالیات

فلاحت‌پیشه با نقد سیاست‌های افزایش قیمت و مالیات در دولت‌های گذشته، افزود: آقای پزشکیان باید بداند که افزایش قیمت‌ها و مالیات‌ها، به‌خصوص در مورد کالاهایی مثل بنزین، مشکلات جدی برای مردم ایجاد می‌کند. به‌جای این اقدامات، باید بودجه کشور ساماندهی شود و حیف و میل‌ها کاهش یابد تا فشار اقتصادی بر مردم کمتر شود.

منبع: اکونگار

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات