تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
زمان مطالعه: 9 دقیقه
کد خبر : 105408

پخش پیش‌برنامه مسابقه تلویزیونی شکوفا از امشب

پخش پیش‌برنامه مسابقه تلویزیونی شکوفا از امشب
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از پخش پیش‌برنامه مسابقه تلویزیونی «شکوفا» از امشب خبر داد و گفت: پخش این مسابقه تلویزیونی از هفته آینده در شبکه یک سیما خواهد بود.

به گزارش شهر بورس، نشست خبری رونمایی از مسابقه تلویزیونی شکوفا با حضور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، مدیر گروه اقتصاد شبکه یک سیما و تهیه کننده برنامه شکوفا صبح امروز با هدف پخش هرچه بهتر مسابقه بزرگ تلویزیونی «شکوفا» در محل ساختمان صندوق نوآوری برگزار شد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در این نشست خبری به آغاز پخش مسابقه تلویزیونی شکوفا با حضور ۷۰ شرکت دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: این مسابقه با هدف تأمین مالی جمعی برگزار می‌شود و این صندوق ۱۰۰ درصد سرمایه مردم را تضمین خواهد کرد.

محمدصادق خیاطیان افزود: موضوع تامین مالی جمعی یکی از رویکردهای جدید ما برای جذب سرمایه در حوزه دانش‌بنیان است که قرار است با همکاری فرابورس اجرایی شود.

وی یکی از بسترها و ابزارهای کمک کننده برای جذب سرمایه مردم استفاده از ظرفیت‌های تلویزیون دانست و اظهار کرد: برگزاری مسابقه «شکوفا» در راستای جذب سرمایه‌های خرد مردم است و شرکت‌هایی که در این مسابقه حضور می‌یابند، با داوری طرح‌ها و دفاع صاحبان ایده از طرح‌های خود در برابر داوران می‌توانند سرمایه‌های خرد مردم را برای توسعه طرح‌ها جذب کنند.

خیاطیان مهمترین هدف تولید و پخش این مسابقه تلویزیونی را نخست مستندسازی و تبیین حوزه دانش‌بنیان کشور برشمرد تا از این طریق عموم مردم شناخت بهتری نسبت به این اکوسیستم داشته باشند. دوم بحث مردمی‌سازی اقتصاد که یکی از مصادیق آن، استفاده از ابزار تأمین مالی جمعی (Crowdfunding) است که ابزار نسبتا جدیدی به شمار آمده و می‌تواند به نوعی به حوزه وقف و نذر (در حوزه علم) بسیار نزدیک باشد.

وی ادامه داد: در کشور هنوز خیلی‌ها تصور می‌کنند که حوزه‌های مرتبط با فناوری بر زندگی مردم تاثیری ندارد و در قالب این برنامه تلاش داریم تا آنها را با نقش فناوری آشنا کنیم. همچنین با حمایتی که مقام معظم رهبری از این حوزه داشته، دانش‌بنیان امروز به گفتمان روز تبدیل شده است. یکی از مصادیق رشد تولید، شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و ما در صندوق نوآوری تلاش کردیم به منظور تحقق هر چه بیشتر شعار سال، اقدام موثری را برنامه‌ریزی کنیم و با این هدف، مسابقه بزرگ تلویزیونی شکوفا طراحی شده است.

خیاطیان معرفی ابزارهای تأمین مالی جمعی را از دیگر اهداف این برنامه نام برد و افزود: خیلی از افراد که در حوزه سرمایه‌گذاری فعال هستند، حوزه‌هایی ماننو فولاد و بورس برایشان ملموس‌تر است و ما تلاش داریم تا سرمایه‌های خرد مردم را به سمت حوزه‌های فناوری و دانش‌بنیان هدایت کنیم.


بیشتر بخوانید:تالارهای اجتماعات دکتر غلامرضا اسلامی بیدگلی و دکتر عباس صدقی افتتاح شد


خیاطیان به بیان روند برگزاری این مسابقه تلویزیونی پرداخت و گفت: این مسابقه در مرحله ضبط قرار دارد و قرار است از امشب پیش برنامه این مسابقه از شبکه یک سیما پخش شود.

وی با بیان اینکه فراخوان این مسابقه از ۵ ماه قبل منتشر شده است، گفت: در این فراخوان تاکنون ۵۰۰ شرکت ثبت نام کردند و روند ثبت نام همچنان باز است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه شرکت‌هایی ‌که در این رویداد ثیت نام کرده‌اند، از میان شرکت‌های دانش‌بنیان هستند، بیان کرد: این شرکت‌ها علاوه بر آنکه از نظر فنی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، از نظر تعداد نیروی انسانی آنها، صورت‌های مالی و توانمندی آنانها مورد داوری قرار می‌گیرند؛ از این رو در مرحله اول از میان ۵۰۰ شرکت ثبت‌نام شده در این مسابقه تعداد ۲۵۰ نفر برای داوری مرحله دوم انتخاب شدند.

خیاطیان ادامه داد: از میان ۲۵۰ شرکت، ۷۰ شرکت برای عرضه محصول خود در این‌ مسابقه برگزیده شده‌اند  که این شرکت‌ها در حوزه‌های سلامت، تجهیزات پزشکی، دارو، کشاورزی، آب و فاضلاب و الکترونیک فعال هستند.

وی تصریح کرد: در هر برنامه ۳ شرکت محصول خود را معرفی می‌کنند و در نهایت یک شرکت که دارای بالاترین توانمندی باشد، انتخاب می‌شود و از طریق سکوی فرابورس، تامین مالی جمعی خواهد کرد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه این صندوق ۱۰۰ درصد سرمایه اولیه مردم را تضمین می‌کند، گفت: مردم نگران سرمایه اولیه خود نباشند و ما ۱۰۰ درصد پول آنها را تضمین خواهیم کرد.

به گفته این مقام مسؤول، در مسابقه تلویزیونی «کارویا» تنها دو شرکت نتوانستند پول مردم را برگردانند که بلافاصله صندوق نوآوری و شکوفایی ۱۰۰ درصد پول را بازپرداخت کرد.

خیاطیان تاکید کرد: «شکوفا» تنها مسابقه‌ای است که همه شرکت‌ها برنده هستند، چون شرکتی که برگزیده می‌شود، می‌تواند از تامین مالی جمعی برخوردار شود و شرکتی که موفق نمی‌شود، این فرصت را دارد تا محصول خود را به جامعه معرفی کنند.

وی در خصوص تجربه صندوق در مسابقه «کارویا»، گفت: در «کارویا» ۱۸ شرکت برنده شدند و ۴۰ میلیارد تومان جذب مالی صورت گرفت، اما در این مسابقه پیش‌بینی می‌شود مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان تامین مالی صورت گیرد. همچنین در «شکوفا»، ۲۶ شرکت برنده معرفی خواهند شد.

صندوق نوآوری و شکوفایی، مسابقه تلویزیونی ۲۶ قسمتی «شکوفا» را برای پخش از ابتدای زمستان ۱۴۰۲ از شبکه یک سیما در دست تهیه و تولید دارد که در هر قسمت،  ۳ شرکت دانش بنیان ، خلاق و یا فناور برای جذب سرمایه حداکثر ۱۵میلیارد تومانی به رقابت خواهند پرداخت.

رضوی، تهیه‌کننده مسابقه شکوفا در ادامه این نشست گفت: روزهای چهارشنبه هر هفته نیز برنامه «مثبت شکوفا» پخش می‌شود و این برنامه به بررسی نتایج مسابقه «شکوفا» در هر هفته می‌پردازد.

وی بیان کرد: مسابقه «شکوفا» با رقابت شرکت‌های دانش بنیان، نوآور و خلاق با هدف جذب سرمایه تا سقف ۱۵ میلیارد تومان در گروه اقتصاد شبکه یک سیما با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی توسط موسسه فرهنگی هنری هشت اقلیم تولید و پخش خواهد شد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات