تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰
کد خبر : 146651

واریز پاداش معیشتی ۴ میلیون تومانی برای بازنشستگان

واریز پاداش معیشتی ۴ میلیون تومانی برای بازنشستگان
با وجود واریز پاداش معیشتی ۴ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان، برخی همچنان از عدم واریز مبلغ متناسب‌سازی گلایه دارند.

به گزارش شهر بورس، پاداش معیشتی به مبلغ ۴ میلیون تومان به حساب بازنشستگان واریز شد. این اقدام در حالی صورت گرفت که وعده‌های قبلی در خصوص واریز یک میلیون تومان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان هنوز به تحقق نپیوسته است. بر اساس اعلام معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری، قرار بود این مبلغ به صورت علی‌الحساب تا زمان صدور احکام اصلاحی به حساب بازنشستگان واریز شود. با این حال، بازنشستگان از عدم واریز این مبلغ گلایه‌مند هستند و می‌گویند این واریز انجام نشده است.

چالش‌های واریز حقوق بازنشستگان

علاوه بر این، یکی از مهم‌ترین خدمات سازمان تأمین اجتماعی، پرداخت مستمری به بازنشستگان است. بر اساس این گزارش، مستمری‌بگیران می‌توانند فیش حقوقی خود را از طریق سامانه تأمین اجتماعی و بدون نیاز به مراجعه حضوری دریافت کنند. به این منظور، کافی است با وارد کردن کد ملی و گذرواژه خود به سامانه وارد شوند و از خدمات اینترنتی بهره‌مند شوند.

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، وعده‌ها و واقعیت‌ها

هرچند که در قانون بودجه ۱۴۰۳ منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پیش‌بینی شده، اما این فرآیند با چالش‌های متعددی روبه‌رو بوده است. در حالی که نمایندگان مجلس موافقت خود را با متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه اعلام کرده‌اند، اما اجرای این طرح همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

جزییات قانون بودجه و اجرای همسان‌سازی

بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه، حقوق بازنشستگان باید به ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های شاغلان مشابه برسد. این افزایش در سال ۱۴۰۳ معادل ۴۰ درصد خواهد بود و در سال‌های بعد نیز افزایش‌های مشابهی صورت خواهد گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است که با ابلاغ قانون برنامه هفتم، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی خواهد شد. به گفته وی، تاریخ اجرای این برنامه از ابتدای سال ۱۴۰۳ خواهد بود و هرگونه تغییر در احکام بازنشستگان از آن زمان اعمال خواهد شد.

منبع: اقتصاد100

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ