تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 74659

همایش مدیران مسئولیت پذیر برگزار می شود

همایش مدیران مسئولیت پذیر برگزار می شود
همایش مدیران مسئولیت پذیر با محوریت الزامات قوانین کار و تامین اجتماعی یازدهم اسفندماه 1401 در هتل پارس تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش شهر بورس، مدیر نوفر درباره برگزاری همایش مدیران مسئولیت پذیر ضمن بیان مطلب فوق، اظهار داشت: تبریز شهری صنعتی است. بیش از 60 درصد از نیروهای انسانی واحدهای مختلف استان از همین شهر تامین می‌شوند.

وی افزود: اکثریت مردم با قوانین کار مشکل دارند و اولین قدم برای رفع این مشکل، آموزش است. باید مسئولان و مدیران قوانین کار را به درستی در واحدهای خود اجرا کنند.

دبیر اجرایی همایش مدیران مسئولیت پذیر، عدم آشنایی با قوانین کار را یکی از مشکلات کارفرماها و کارگران دانست و یادآور شد: هر دو طرف از این مشکل آسیب می‌بینند.

نوفر در پاسخ به سوالی مبنی بر مشکلات کارگران، گفت: نمی‌توان به هیچ وجه جلوی این مشکلات را گرفت. مهم‌ترین مشکل و بحث در همه کارگاه ها، عدم شفاف سازی است.

وی یادآور شد: همه کارگاه‌ها در سال 1402 با مشکل نیروی کار مواجه خواهند شد، چراکه نیروی کار کاهش پیدا می‌کند. باید بین کارفرما و کارگر شفاف سازی به وجود بیاید تا مشکلات به حداقل برسد.


بیشتربخوانید: گفت و گو با میثم فدایی در حاشیه همایش تامین مالی


اشتغال 110 هزار نفر در واحدهای تولیدی

آرش نگاهبان معاون سازمان صمت آذربایجان شرقی نیز در این نشست خبری گفت: هر چقدر که آموزش نیروی کار را بیشتر جلو ببریم، هر دو طرف بیشتر می‌توانند در بحث تولید مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: بالای 60 درصد از واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی در تبریز مستقر هستند. 110 هزار نفر در چهار هزار و 300 واحد به طور مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

نگاهبان «روابط کار» را مشکل اصلی برخی از کارگاها دانسته و تصریح کرد: عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل دیگر مشکل واحدهای ماست. کارگران باید در تولید مشارکت داشته باشند و در منافع آن سهیم شوند.

مشکل همیشگی بیمه خبرنگاران

امیر کریم‌زاد مدیر روابط عمومی همایش مدیران مسئولیت پذیر نیز در پاسخ به سوال خبرنگار شهر بورس درمورد «بیمه خبرنگاران»، گفت: رسانه‌ها نیز همانند سایر واحدها باید کد کارگاه دریافت کنند.

وی افزود: طی این همایش مدیران تمامی واحدها می‌توانند در جریان مسائل مربوط به قوانین کار قرار بگیرند که مدیران رسانه‌ها هم شامل آنها می‌شوند.
کریم‌زاد یادآور شد: متاسفانه اکثر رسانه‌ها در آذربایجان شرقی دارای کد کارگاهی نیستند که این موضوع به شرایط اقتصادی آنها برمی‌گردد. با این حال، این اتفاق باید رخ بدهد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات