تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲:۰۵
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کد خبر : 84559

معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تولیدات ارس برای تاجران اندونزی

معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تولیدات ارس برای تاجران اندونزی
در دیدار مدیرعامل منطقه آزاد ارس و سفیر اندونزی در ایران معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تولیدات ارس برای تاجران اندونزی مطرح شد.

به گزارش شهر بورس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد، دکتر مجید کیانی در دیدار با رونی پراستیو یولیانتورو، سفیر اندونزی در ایران اظهار داشت: سفر دکتر رئیسی به کشور اندونزی سفری با نتایج مهم بود و روابط اقتصادی ایران و اندونزی بهبود یافته اما ظرفیت‌های جدیدی وجود دارد که دو کشور می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده نماید.

وی خاطرنشان ساخت: هر یک از مناطق آزاد ایران دارای مزیت‌های منحصر به فرد خود می‌باشند و ارس نیز در حوزه‌های صنعت و کشاورزی رتبه اول مناطق آزاد را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ضمن معرفی خوشه‌های تولیدی ارس در حوزه صنعت، تصریح کرد: ارس به واسطه اقلیم و رود ارس، دارای گلخانه‌های برتر و مدرن می‌باشد که بزرگترین گلخانه هیدروپونیک خاورمیانه در منطقه آزاد ارس احداث شده و محصولات خود را به روسیه و اروپا صادر می‌کند.

وی با اشاره به همسایگی منطقه آزاد ارس با جمهوری خودمختار نخجوان، ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: تنها دروازه ارتباطی ایران با اتحادیه اوراسیا در منطقه آزاد ارس واقع و مرز نوردوز می‌باشد. تفاهم نامه ایجاد منطقه آزاد مشترک با کشور ارمنستان منعقد گردیده و مراحل اجرایی آغاز شده است.


سرپرست اداره ثبت شرکت ها و مالکیت های صنعتی و معنوی ارس منصوب شد


کیانی با بیان اینکه در سال گذشته ۱/۳ میلیون تن ترانزیت از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز صورت گرفته و این پایانه‌های مرزی ظرفیت‌های خوبی برای ترانزیت در منطقه آزاد ارس ایجاد کرده است، ادامه داد: ارس از جاذبه های تاریخی، مذهبی و طبیعی بسیار خوب و متنوع برخوردار است و تعامل ادیان در منطقه آزاد ارس از دیگر ویژگی‌های این منطقه محسوب می‌گردد بطوریکه منطقه آزاد ارس در کنار امامزاده‌های مهم که مورد توجه شیعیان است از کلیساهایی که سالانه پذیرای ارامنه می‌باشد برخوردار است.

وی آثاری از فسیل‌های به جا مانده، مرز دوران‌های سوم و چهارم زمین شناختی، وجود دو ژئوسایت زنده و فعال بین‌المللی، آبشار آسیاب، چشمه تراورتن ساز و جامعه محلی فعال را از دلایل ثبت جهانی ژئوپارک ارس بعنوان دومین ژئوپارک ایران در جمع ژئوپارک‌های جهانی یونسکو عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه این دیدار خواستار افزایش روابط منطقه آزاد ارس با کشور اندونزی در راستای آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی اندونزی جهت جذب سرمایه‌گذار و افزایش همکاری‌های دوجانبه شد و گفت: انعقاد تفاهم نامه فی‌مابین منطقه آزاد ارس با کشور اندونزی بستری برای تبادل سرمایه‌گذار و تجار ایجاد خواهد کرد که در این زمینه اتاق‌های بازرگانی نقش مهم و بسزایی ایفا خواهند نمود.‌

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات