تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 53228

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

معاملات خودرو فردا چگونه است؟

معاملات خودرو فردا چگونه است؟
در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، انتشار یک خبر تاثیر زیادی بر نماد خودرو داشت و حتی کلیت بازار را هم تحت تاثیر قرار داد؛ اما معاملات خودرو فردا چگونه است؟

به گزارش شهر بورس، ساعت 11 صبح امروز بود که خبری بر روی خروجی یکی از خبرگزاری‌های معتبر کشور قرار گرفت. در این مطلب، به نقل از مدیرعامل ایران خودرو گفته شده بود که «کل خودروهای تولیدی از طریق بورس عرضه می‌شود»
این اتفاق در حالی رخ داد که بازار سرمایه در نیمه نخست معاملات امروز سرخ پوش بود و اکثر سهام بازار وضعیت خوبی نداشتند. با انتشار این خبر، نمادهای گروه خودرویی که قیمت آخرین معامله آنها در حوالی منفی دو الی چهار درصد قرار داشت، به یک باره با افزایش تقاضای قابل توجهی مواجه شدند و معاملات خود را در محدوده‌های مثبت به پایان بردند. در این بین، نماد خودرو که در کانون توجه اهالی بازار سرمایه قرار داشت، قیمت آخرین معاملات خود را حتی تا مرز 2195 ریال (مثبت یک و نیم) درصد افزایش داد و در نهایت در قیمت 2184 معاملات خود را به اتمام رساند.
پس از آن، موج جدیدی از تقاضا در بازار شکل گرفت و برخی نمادهای فراکابی، فلزی و پالایشی سبزپوش شدند.


بیشتر بخوانید: کاهش نوسان در بازار ارز/ از بازار طلا چه خبر؟


لحظاتی پس از پایان زمان معاملات بود که موضوع «تغییر خبر منتشر شده توسط خبرگزاری فوق الذکر» میان اهالی بازار مطرح شد. بر این اساس، تیتر خبر از «کل خودروهای تولیدی از طریق بورس عرضه می‌شود» به «تولید ایران خودرو روزانه به 2900 دستگاه می رسد» تغییر یافت.
در این شرایط که به عقیده فعالان بازار سرمایه، رشد تقاضا در نمادهای خودرویی به دلیل خبر منتشر شده بود، تکذیب غیرمستقیم آن می‌تواند بار دیگر فشار فروش در بورس و نمادهای خودرویی را افزایش بدهد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات