تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳
کد خبر : 137370

متقاضیان پژو بخوانند / برنامه جدید ایران خودرو برای گروه پژو

متقاضیان پژو بخوانند / برنامه جدید ایران خودرو برای گروه پژو
بررسی وضعیت تولید گروه پژو در پایان خرداد سال جاری نشان می دهد ایران خودرو برای تولید پژو برنامه جدید دارد.

به گزارش شهر بورس، تولید پژو در پایان بهار ۱۴۰۳ به نسبت مدت مشابه سال گذشته با افت بیش از ۳۰ درصدی روبرو شده تا زنگ خطر برای این گروه خودرویی محبوب به صدا در آید. بررسی خبرنگار اقتصادنیوز از اطلاعات منتشر شده آبی های جاده مخصوص در سایت کدال سازمان بورس، نشان می دهد این خودروساز تا پایان خرداد امسال در مجموع حدود ۵۳ هزار دستگاه انواع محصولات خود با برند پژو را در خطوط تولید تکمیل کرده است.

این تیراژ تولید در حالی رقم خورده که آبی های جاده مخصوص در مدت مشابه سال گذشته حول و حوش ۷۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع پژو تولید کرده بودند. بنابراین تیراژ تولید این گروه خودرویی محبوب افتی بیش از ۳۰ درصدی را در کارنامه خود ثبت کرده است. اگر بخواهیم این زیان را به زبان تیراژ بیان کنیم خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در تولید گروه پژو با افت نزدیک به ۲۳ هزار و ۵۰۰ دستگاهی روبرو شده است.

این کاهش تیراژ در شرایطی رقم خورده که آبی های جاده مخصوص در سه ماهه اول ۱۴۰۳ همچنان خانواده پژو پارس را در خطوط تولید خود داشتند. پیش بینی می شود با توجه به خداحافظی با این خانواده خودرویی در ماه های آینده تیراژ گروه پژو بیش از پیش کاهشی شود.

البته مدیران این خودروساز برنامه هایی برای افزایش سایر محصولات خود با برند پژو، مانند پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی (ارتقا یافته) و پژو ۲۰۷ با موتور TU5 P با گیربکس اتوماتیک (ارتقا یافته) دارند اما نباید فراموش کنیم که دیگر تولید اعضای خانواده پژو اولویت اول آبی های جاده مخصوص نیست.

به عبارت دیگر، خانواده پژو دیگر گاو شیرده ایران خودرو محسوب نمی شود و این خودروساز با دست برداشتن از تولید گروه پژو به دنبال رقم زدن افرایش تیراژ تولید با تمرکز روی تولید سایر محصولاتش از جمله گروه سورن، دنا و تاراست.

خبر مرتبط
متقاضیان محصولات ایران خودرو بخوانند
متقاضیان محصولات ایران خودرو بخوانند

متقاضیانی که در سامانه یکپارچه ثبت نام نمودند و اسامی ایشان به عنوان اولویت‌های دنا پلاس دستی مربوط به اولویت‌های تابستان ۱۴۰۳ این شرکت اعلام شده است و برای ایشان توسط شرکت ایران خودرو پیامک ارسال گردیده و یا در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو اسامی آنها درج شده است امکان ثبت نام در این بخشنامه را دارند.

ایران خودرویی ها طی چند سال اخیر تولید انواع پژو ۴۰۵ و همچنین پژو ۲۰۶ را متوقف کردند و همان طور که اشاره شد توقف تولید خانواده پژو پارس جدیدترین اقدام مدیران این خودروساز برای محدود کردن سبد محصولاتی پژو محسوب می شود.

رصد اقدامات ایران خودرو نشان می دهد که بعد از بازگشت تحریم ها و قطع همکاری پژو با ایران خودرو، آبی های جاده مخصوص تصمیم گرفتند تولید محصولات خود با برند پژو را کاهش دهند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ