تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۳:۵۰
کد خبر : 138909

لزوم تشکیل کمیته حفاظت از قنات‌های تبریز

لزوم تشکیل کمیته حفاظت از قنات‌های تبریز

سلسله نشست‌های گفتگوی محیط‌زیستی با محوریت ساختارسازی کمیته حفاظت و احیای قنات‌ها، به همت خانه فعالین محیط‌زیست و با حضور فعالان فرهنگی و محیط‌زیستی در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.

به گزارش شهر بورس به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، مجید رحمانی، عضو هیئت‌مدیره خانه فعالین محیط‌زیست، در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از روند پیگیری وضعیت قنات‌های خلعت‌پوشان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از طرف خانه فعالین محیط‌زیست و مکاتبه با ادارات مربوطه، مطالبات انجام گرفت، که متأسفانه از بین چندین اداره پاسخ مطالبات فقط از جانب اداره آب منطقه‌ای دریافت شد.
رحمانی با تأکید بر اهمیت حرکت و مطالبه جمعی افزود: در نظر داریم کمیته‌ای با هدف پیگیری مسئله قنات‌های تبریز و با همکاری خانه توسعه آذربایجان از اعضای جلسات خانه فعالین محیط‌زیست تشکیل یافته و پیگیری‌ها آغاز شود.

جدیت و برنامه‌ریزی، لازمه کمیته حفاظت از قنات‌ها
سولماز عظیم زاده، فعال محیط‌زیستی و عضو هیئت‌مدیره خانه فعالین محیط‌زیست، در این نشست با تأکید بر حفظ و نگهداری از قنات‌ها، تشریح کرد: قنات‌ها از همان قدیم متعلق به مردم و سرمایه‌گذاران بوده و در اصل به همین دلیل است که تاکنون به‌طور کامل از بین نرفته‌اند، و باید مانع ورود و مدیریت دولت بشویم.
وی در تشریح وظایف کمیته افزود: یکی از وظایف این کمیته اتصال ارتباط بین محقق‌ها و مالکان قنات است، چرا که شرایط هر قنات با دیگری بسیار متفاوت است و باید مطالعات بر روی هر یک از آن‌ها صورت بگیرد.
عظیم زاده لازمه این امر را جدیت و برنامه‌ریزی دانست.

نقش ریاست جمهوری در حفظ محیط‌زیست
محمدحسین حسن‌زاده، مدیر ادوار شهرداری تبریز، ضمن تأکید بر رابطه دولت و ملت، برای تخصیص منابع برای محیط‌زیست کشور ابراز امیدواری کرد و گفت: رابطه بین دولت و ملت و ایجاد حس تعلق به کشور و محیط‌زیست بسیار حائز اهمیت بوده و باید خاطر نشان کرد هیچ ارزشی بالاتر از توسعه ملی نیست.
گفتنی است، در این نشست بر نقش رئیس‌جمهور جدید در وضعیت محیط‌زیست کشور تأکید شد.

خبر مرتبط
بخش خصوصی خواستار همکاری بیشتر وزارت نیرو با صنایع
بخش خصوصی خواستار همکاری بیشتر وزارت نیرو با صنایع

نشست مشترک فعالان اقتصادی استان با حضور یونس اکبرپور پایدار؛ رئیس کمیسیون صنایع، انرژی و احداث اتاق تبریز و نمایندگانی از صنایع فولادی و صنایع غذایی استان آذربایجان‌شرقی در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ