تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۳:۲۹
زمان مطالعه: 11 دقیقه
کد خبر : 95355

قیمت فرش ماشینی در نیمه دوم سال 1402

قیمت فرش ماشینی در نیمه دوم سال 1402
فرش یکی از اقلام ضروری در خانه‌ به‌شمار می‌رود و قیمت فرش یکی از معیارهای مهمی است که به‌طور معمول افراد در زمان خرید مد نظر قرار می‌دهند.

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت نیوز، اغلب افراد سعی می‌کنند تا قبل از اقدام به خرید فرش‌های مختلف برای خانه خود، در ابتدا بودجه را در نظر بگیرند و سپس بر این اساس گزینه‌های موجود را مورد بررسی قرار دهند.

چه معیارهایی در تعیین قیمت فرش تاثیر دارد؟

از دیرباز تا کنون استفاده از فرش در خانه‌های ایرانی مرسوم بوده است و جزء جدایی‌ناپذیر هر نوع دکوراسیونی محسوب می‌شود. از همین رو در زمان تهیه وسایل خانه همیشه مبلغ مشخصی برای این محصول در نظر گرفته می‌شود.

باید به این مسئله توجه کنید که به‌طور کلی عوامل مختلفی می‌تواند در تعیین قیمت فرش تاثیرگذار باشد که اطلاع از آنها به شما کمک می‌کند تا متناسب با بودجه خود، انتخاب بهتری داشته باشید.

تاثیر تراکم و شانه بر روی قیمت فرش

اولین و مهم‌ترین عاملی که می‌توان برای تعیین قیمت نهایی فرش‌ها در نظر گرفت مربوط به تراکم و شانه بوده که در واقع نشان‌دهنده تعداد گره‌ها در طول و عرض است و در نهایت میزان کیفیت را هم مشخص می‌کند.

تراکم فرش هرچه بالاتر باشد می‌توان انتظار داشت که میزان فشردگی و سفتی آن هم افزایش پیدا کند، از سوی دیگر ظرافت بیشتر و بافت ریزتر یک فرش ماشینی نیز وابسته به تعداد شانه است.

با توجه به این مسئله باید این‌طور گفت که هرچه تعداد شانه و تراکم بالاتر باشد شما باید هزینه بیشتری برای خرید این محصول صرف کنید و به همین دلیل بوده که معمولا قیمت فرش 1200 شانه تراکم 3600گل برجسته، در مقایسه با برخی نمونه‌های دیگر بالاتر است.

تاثیر دستگاه بافنده بر قیمت فرش

با توجه به اینکه نوع دستگاه بافنده در تعیین شانه و تراکم فرش تاثیر زیادی دارد، به‌طور کلی می‌توان این مورد را هم به‌عنوان یکی از معیارهای موثر در ارزش‌گذاری انواع فرش در نظر گرفت.

بسیاری از فرش‌های ماشینی در کشور ما با استفاده از دستگاه‌هایی همچون ASR، HCP، HCI و Schonherr بافته می‌شوند که هر کدام براساس برنامه‌ریزی، تراکم و شانه مشخصی را ایجاد می‌کنند.

جنس مواد اولیه و تاثیر آن بر قیمت نهایی فرش

نوع نخ و جنس مواد اولیه برای بافت فرش نه تنها بر قیمت تما‌م‌شده آن تاثیر زیادی دارد، بلکه باعث می‌شود تا میزان ماندگاری و برخی دیگر از ویژگی‌های فرش نیز براساس این عامل سنجیده شود.

درحال‌حاضر اغلب کارخانه‌جات تولیدی از نخ‌هایی مانند آکریلیک، ابریشم مصنوعی با عنوان پلی‌استر، BCF یا پلی‌پروپیلن استفاده می‌کنند که از نظر قیمت، کیفیت و میزان ماندگاری متفاوت هستند.

برای اینکه بدانید بهترین نوع نخ به‌کار رفته در بافت فرش که تاثیر زیادی در افزایش قیمت این محصول دارد، کدام است؟ باید این‌طور گفت که آکریلیک هیت ست‌شده به‌دلیل عدم پرزدهی، مقاومت در برابر پوسیدگی، حرارت و عدم ایجاد آلرژی به‌عنوان گران‌ترین ماده اولیه شناخته می‌شود.

این در حالی است که الیاف مصنوعی معمولا مقاومت کم‌تری دارند و از طرفی استفاده از آنها برای تولید فرش‌های ماشینی باعث می‌شود تا ماندگاری پایین‌تری را ارائه دهند.

با توجه به این مسئله باید در نظر داشته باشید که خرید فرش‌هایی از جنس پلی‌استر، پلی‌پروپیلن و بی‌سی‌اف معمولا هزینه کم‌تری را به شما تحمیل می‌کند و البته یکی از ویژگی‌های خوب آنها، درخشندگی مناسب است.

در ضمن باید به این مورد هم اشاره کرد که برای بافت برخی از فرش‌ها به‌طور معمول ترکیبی از پنبه و الیاف مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که با عنوان فرش‌های ماشینی درصددار معروف هستند.

تاثیر متراژ بر روی قیمت فرش ماشینی

عامل مهم و اساسی دیگری که می‌تواند بر روی هزینه پرداختی شما جهت خرید فرش تاثیر زیادی داشته باشد مربوط به ابعاد این محصول است که باید دقت زیادی در انتخاب آن به‌خرج دهید

از همین رو هرچه اندازه این محصول بزرگ‌تر باشد بدون شک هزینه پرداختی نیز افزایش پیدا می‌کند به همین دلیل است که قیمت فرش 12 متری معمولا بالاتر از نمونه‌های دیگر است.

از طرفی قیمت فرش 9 متری به‌عنوان یکی از متراژهای استاندارد در مقایسه با مدل‌های 6 متری در سطح بالاتری قرار می‌گیرد و شما باید با در نظر گرفتن وسعت فضایی که در اختیار دارید، ابعاد مناسب را انتخاب کنید.

البته درحال‌حاضر میزان وسعت خانه‌های آپارتمانی به‌گونه‌ای است که امکان دارد استفاده از فرش‌هایی با متراژ استاندارد برای آنها میسر نباشد و همین امر باعث شده تا برخی از کارخانه‌ها مدل‌هایی با اندازه دلخواه مشتری را تولید کنند که قیمت آنها نیز متناسب با ابعاد انتخابی، مشخص می‌شود.


از نمایشگاه بی رونق تا وضعیت بحرانی فرش دستبا


تاثیر نوع رنگ‌بندی بر قیمت فرش

به‌طور کلی 8 تا 10 رنگ مختلف برای بافت فرش‌های ماشینی مورد استفاده قرار می‌گیرد که رنگ زمینه معمولا بیشتر به چشم می‌آید و از طرفی این میزان تنوع، می‌تواند به‌خوبی طیف وسیعی از سلیقه‌ها را پوشش دهد.

هنگامی که بخواهید تاثیر این عامل، بر قیمت تمام‌شده فرش را بررسی کنید باید به رنگ‌هایی که در هر سال ترند می‌شوند توجه داشته باشید. به‌طوری که در سال‌های اخیر فرش طوسی طرفداران زیادی پیدا کرده است و امکان دارد فروشندگان با قیمت بالاتری آنها را عرضه کنند.

تعیین قیمت نهایی براساس مدل فرش

با در نظر گرفتن تمامی عواملی که می‌تواند در تعیین نوع بافت و میزان کیفیت فرش تاثیر داشته باشد و به‌طور مستقیم بر قیمت نهایی اثر بگذارد، بهتر است از اهمیت مدل‌های مختلف نیز غافل نشوید.

هر ساله مدل‌های متنوعی از فرش‌های ماشینی به بازار عرضه می‌شود که افراد می‌توانند برای انواع سبک‌های دکوراسیون و هر بخش از خانه یک محصول مناسب را انتخاب کنند که انواع مدل فرش شامل کلاسیک، مدرن و وینتیج است.

فرش ستاره کورش ارائه‌دهنده بهترین قیمت‌ها

برای اینکه فرش‌های ماشینی را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری کنید، حذف واسطه‌ها کمک زیادی به شما می‌کند از همین رو فرش ستاره کوروش انواع مختلف این محصول را به‌صورت مستقیم از کارخانه تولیدکننده در اختیار شما قرار می‌دهد.

باید این را در نظر داشته باشید که فرش ستاره کوروش تنوع بالایی از رنگ‌بندی، مدل، ابعاد و جنس‌های مختلف را به مشتریان خود عرضه می‌کند تا آنها بتوانند به‌صورت اینترنتی فرش مورد نظر خود را خریداری کنند.

جمع‌بندی

در زمان خرید وسایل خانه، بررسی قیمت فرش به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اقلام مورد نیاز می‌تواند بخش زیادی از بودجه شما را به خود اختصاص دهد بناراین باید به عوامل موثر بر هزینه این محصول توجه داشته باشید.

عوامل موثر بر قیمت نهایی فرش شامل ابعاد، جنس مواد اولیه، مدل، رنگ‌بندی و دستگاه بافنده است که شما می‌توانید تنوع بالایی از این محصول را در وب‌سایت کارخانه فرش ستاره کوروش ببینید.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات