تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 142385

قیمت دلار در ماه‌های آینده چند خواهد بود؟

قیمت دلار در ماه‌های آینده چند خواهد بود؟

قیمت دلار در روز یکشنبه با وجود تعطیلی‌ها و مشکلات تامین برق، با افزایش ۴۰۰ تومانی مواجه شد؛ این افزایش قیمت در حالی رخ داد که معاملات عمدتاً در پشت خط انجام شد و صرافی‌ها تعطیل بودند.

به گزارش شهر بورس، در دومین روز از هفته دوم مرداد، بازار ارز با وجود تعطیلی صرافی‌ها فعالیت زیادی نداشت و تنها تعداد کمی از دادزن‌ها به صورت محدود فعال بودند. در این روز، قیمت دلار با افزایش ۴۰۰ تومانی بازگشایی شد و در پله‌های پایانی کانال هشتم از کریدور پنجم معامله شد. معاملات ارز عمدتاً در پشت خط انجام شد و بیشتر میان خود فعالان بازار صورت گرفت.

رشد قیمت دلار در سه سال گذشته

روز یکشنبه هفتم مرداد، مراسم تنفیذ مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهوری چهاردهم برگزار شد. در این مراسم، رئیس جمهوری منتخب دلار را در پله هشتم از کانال هشتمِ کریدور پنجم تحویل گرفت. در دوره سه ساله ریاست جمهوری رئیسی، قیمت دلار ۳۳ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش یافته و بازدهی ۱۲۸.۷۹ درصدی را تجربه کرده است. دلار در این مدت به طور مداوم روند صعودی داشته و متاثر از اخبار و رویدادهای سیاسی و اقتصادی با شوک‌های قیمتی مواجه شده است.

پیش‌بینی کارشناسان از قیمت دلار

بررسی‌ها نشان می‌دهد که دلار هر ساله به طور متوسط ۱۰ هزار تومان افزایش یافته است. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، این افزایش قیمت با اهرم ارزپاشی سیاست‌گذار مهار شده و در غیر این صورت، دلار در کریدورهای قیمتی بالاتری معامله می‌شد. تحلیلگران بازارهای مالی پیش‌بینی می‌کنند که روند صعودی قیمت دلار همچنان ادامه خواهد داشت و یکی از مهمترین رویدادهای پیش رو، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است که می‌تواند تأثیرات زیادی بر بازارهای داخلی داشته باشد.

وضعیت سایر ارزها در بازار

روز یکشنبه، قیمت درهم با رقم ۱۶ هزار و ۵۰ تومان معامله شد و رشد ۷۰ تومانی داشت. قیمت تتر نیز با افزایش ۲۰۰ تومانی به رقم ۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. همچنین پوند انگلیس با قیمت ۷۵ هزار و ۳۸۰ تومان و یورو با رقم ۶۳ هزار و ۶۹۰ تومان معامله شدند. گفتنی است، مرکز مبادله ارز و طلای ایران روز یکشنبه تعطیل بود و اسکناس دلار با قیمت ۴۸ هزار و ۶۸ تومان و حواله دلار با رقم ۴۴ هزار و ۹۷ تومان عرضه شد.

خبر مرتبط
بازگشت قیمت دلار پس از کاهش هیجانات لبنان
بازگشت قیمت دلار پس از کاهش هیجانات لبنان

فاطمه مقصودی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، اعلام کرد که قیمت دلار پس از کاهش هیجانات مرتبط با فاجعه لبنان به شرایط عادی بازخواهد گشت.

منبع: اطلاعات

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات