تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر : 135743

قیمت دلار بعد از انتخابات/ بررسی تأثیر نتیجه انتخابات بر بازار ارز

قیمت دلار بعد از انتخابات/ بررسی تأثیر نتیجه انتخابات بر بازار ارز
کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت دلار پس از انتخابات ریاست جمهوری دستخوش تغییرات چشمگیری خواهد شد.

به گزارش شهر بورس، کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که قیمت دلار پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران تغییرات چشمگیری را تجربه خواهد کرد. اگر نتیجه انتخابات به نفع کاندیدایی که از توافق برجام حمایت می‌کند، باشد، قیمت دلار و سایر بازارها کاهش خواهند یافت. مجتبی دیبا، کارشناس اقتصادی، اظهار داشت که در صورت پیروزی میانه‌روها، دلار به نیمه کریدور پنجم تنزل خواهد یافت.

در هفته‌های اخیر، قیمت دلار تحت تأثیر خواسته‌های سیاست‌گذاران دچار نوسان شده است. این کارشناسان باور دارند که این ارز در بازاری آرام و بدون اخبار تنش‌زا، روزهای باثباتی را سپری می‌کند و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نقش مهمی در تعیین قیمت دلار خواهد داشت.

پیش‌بینی روند قیمت دلار بعد از انتخابات

به گفته مجتبی دیبا، اگر انتخابات به نفع میانه‌روها تمام شود، قیمت دلار کاهش می‌یابد و این ارز تا نیمه کریدور پنجم سقوط خواهد کرد. در مقابل، در صورتی که نتیجه انتخابات به نفع کاندیداهای رادیکال باشد، دلار روند صعودی به خود می‌گیرد.

اثر انتخاب ترامپ بر قیمت دلار

دیبا همچنین در خصوص تأثیر انتخاب ترامپ بر قیمت دلار گفت که این موضوع تنها در کوتاه‌مدت مؤثر است. او توضیح داد که بر اساس نظرسنجی‌ها، قدرت گرفتن ترامپ می‌تواند به نوسانات کوتاه‌مدت دلار منجر شود، اما تأثیر بلندمدتی نخواهد داشت.

خبر مرتبط
خبر مهم ظریف از چینش دولت پزشکیان
خبر مهم ظریف از چینش دولت پزشکیان

فرآیند تشکیل دولت چهاردهم با حضور فعال نهادهای مدنی در حال ادامه است؛ ویدئویی که محمد جواد ظریف منتشر کرده، جزئیات جدیدی از ساختار آینده دولت را آشکار می‌کند.

تثبیت قیمت دلار و آغاز روند صعودی

دیبا از منظر تکنیکال بررسی کرد که در صورت شکستن پله پایانی کریدور پنجم و تثبیت قیمت در بالای این کانال، روند صعودی دلار آغاز خواهد شد. او افزود که در صورت بروز اخبار خوب نظیر پیروزی میانه‌روها در انتخابات، قیمت دلار تا کانال ششم و هفتم کریدور پنجم کاهش خواهد یافت.

وقت خرید پلکانی طلا

این کارشناس اقتصادی اشاره کرد که منطقه ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی برای سکه امامی مهم است و در صورت پیروزی میانه‌روها، قیمت سکه تا سطح ۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی پایین خواهد آمد. دیبا همچنین خرید پلکانی طلا را در همه نقاط قیمتی پیشنهاد داد و افزود که برای مشاهده روند نزولی در قیمت طلا، باید محدوده سه میلیون و ۲۶۰ تا سه میلیون و ۲۷۰ هزار تومانی به سمت پایین شکسته شود. او پیش‌بینی کرد که در صورت شکل‌گیری روند نزولی، قیمت طلا می‌تواند به سه میلیون و ۱۳۰ هزار تومان برسد.

روند اونس جهانی طلا

دیبا همچنین در خصوص روند اونس جهانی طلا گفت: «در حال حاضر اصلاح روند صعودی قبلی را در اونس جهانی مشاهده می‌کنیم. باید توجه داشت که ریتم کلی صعودی است اما اصلاح روند نزولی می‌تواند فرصت خوبی برای خرید به همراه داشته باشد.»

منبع: تجارت‌نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ