تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر : 140699

قیمت جدید خودروهای داخلی چه زمانی اعلام می شود؟

قیمت جدید خودروهای داخلی چه زمانی اعلام می شود؟
وزیر صمت دیروز در پاسخ به پرسشی درباره قیمت کارخانه‌ای جدید خودروهای داخلی گفته بود امروز (شنبه) قیمت سه محصول ایران‌خودرو و سایپا اعلام می‌شود. اما تا لحظه تنظیم این گزارش خبری مبنی بر اعلام قیمت جدید خودروهای داخلی منتشر نشده است.

به گزارش شهر بورس، خودروسازان بزرگ کشور ماه‌هاست در انتظار صدور مجوز افزایش قیمت محصولات خود هستند، چه آنکه نزدیک به ۱۵ ماه از آخرین اصلاح رسمی قیمت خودروها می‌گذرد. به نظر می‌رسید وزارت صمت که از زمستان پارسال عهده‌دار تعیین و ابلاغ قیمت خودروهای داخلی (براساس دستورالعمل شورای رقابت) شد، طی بهار امسال مجوز جدیدی برای اصلاح قیمت خودروهای داخلی صادر کند، اما تا به امروز این اتفاق رخ نداده است.  این در شرایطی است که تولید خودرو در چهار ماه گذشته از سال افت کرده و یکی از دلایل اصلی آن کمبود نقدینگی ناشی از فریز قیمت است.

نکته دیگر این است که به گفته فعالان صنعت خودرو، قیمت جدید خودروها (براساس هزینه‌های تولید) از مدت‌ها قبل مشخص شده است. به گفته دبیر انجمن خودروسازان، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، با آنالیز هزینه‌های تولید خودروسازان، قیمت جدید محصولات آنها را مشخص و تعیین کرده است، اما وزارت صمت آنها را ابلاغ نمی‌کند.

به گفته وی، عدم ابلاغ قیمت‌های جدید از سوی وزارت صمت در حالی است که تولید در سال جاری افت کرده و با ادامه این وضع، نه‌تنها تیراژ بالا نمی‌رود، با افت، نسبت به سال گذشته نیز مواجه خواهد شد. نعمت‌بخش می‌گوید این موارد طی نامه‌ای به اطلاع وزیر صمت رسیده، اما واکنشی از سوی وزارت صمت مبنی بر برطرف کردن چالش‌های موجود سر راه تولید خودرو، به همراه نداشته است. 

با توجه به گفته‌های دبیر انجمن خودروسازان، قیمت جدید خودروها (احتمالا بر اساس هزینه‌های تولید انتهای سال گذشته) تعیین شده و آماده ابلاغ است، اما وزارت صمت ابلاغ نمی‌کند. با توجه به گفته دیروز وزیر صمت مبنی بر ابلاغ قیمت سه خودرو، گمان می‌رفت وزارت صمت می‌خواهد به طور تدریجی قیمت‌های تعیین‌شده را ابلاغ کند، بااین‌حال فعلا (تا لحظه تنظیم این گزارش) خبری مبنی بر اعلام قیمت جدید خودروها منتشر نشده است.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ