تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
کد خبر : 141139

فوری/ حذف، افزایش و تغییر جدید در یارانه نقدی

فوری/ حذف، افزایش و تغییر جدید در یارانه نقدی
رئیس سازمان ثبت احوال از تغییرات جدید در سامانه یارانه نقدی خبر داد.

به گزارش شهر بورس، رئیس سازمان ثبت احوال اعلام کرد که پایگاه خانوار این سازمان، مبنای جدیدی برای تغییر ساختار خانوار به منظور دریافت یارانه خواهد بود. به گزارش صد آنلاین، هاشم کارگر بیان کرد: بر اساس توافق با سازمان هدفمندی یارانه‌ها، از این پس اعمال تغییرات در ساختار خانوارها برای دریافت یارانه معیشتی بر اساس اطلاعات پایگاه خانوار سازمان ثبت احوال انجام خواهد شد.

وی افزود: مردم برای بروزرسانی وضعیت خانوار خود به دلیل تغییرات اعضا مانند فوت، ازدواج، طلاق، حضانت و قیمومیت باید به صورت حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

سامانه جدید برای بروزرسانی اطلاعات خانوار

کارگر تصریح کرد: در طرح جدید، تمامی امور مربوط به بروزرسانی اطلاعات از طریق درگاه مراجعه مردمی خانوار سازمان ثبت احوال کشور به نشانی اینترنتی http://ncr.ir انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح از ۲۰ تیرماه به صورت آزمایشی در استان سمنان اجرا شده است و پس از تکمیل و اصلاحات احتمالی، به صورت سراسری در کشور اجرا خواهد شد.

خبر مرتبط
یارانه ۶۰۰ هزار تومانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟
یارانه ۶۰۰ هزار تومانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

دولت سیزدهم با اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیکی، به ۶۰ میلیون نفر از هفت دهک اول جامعه یارانه ۲۲۰ هزار تومانی با ۱۳ قلم کالا اختصاص داد.

کارگر افزود: هموطنان سمنانی ساکن سراسر کشور که متقاضی خدمات بر مبنای خانوار هستند، باید تغییرات خانوار خود را از طریق درگاه مراجعه مردمی خانوار سازمان ثبت احوال اعلام کنند.

بروزرسانی اطلاعات و دهک‌بندی خانوارها

بر اساس اعلام مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان وزارت تعاون، حدود ۸۰ میلیون نفر در کشور یارانه نقدی دریافت می‌کنند و آخرین بروزرسانی اطلاعات آنها مربوط به دی ماه ۱۴۰۲ است.

طبق قانون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای توزیع عادلانه یارانه خانوارها، دوبار در سال مکلف به بروزرسانی شناسنامه اقتصادی و دهک‌بندی خانوارها است که این بروزرسانی‌ها بر اساس داده‌های ثبت‌شده خانوارها انجام می‌شود. زمان جدید بروزرسانی اطلاعات اقتصادی و دهک‌بندی خانوارها، شهریورماه خواهد بود.

اصلاح نظام یارانه‌ای و چالش‌های دهک‌بندی

با اصلاح نظام یارانه‌ای، دولت از سال ۱۴۰۱ اقدام به پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی کرد. در راستای عدالت در این پرداخت، وزارت رفاه دو بار در سال شناسنامه اقتصادی و دهک‌بندی خانوارها را بر اساس داده‌های درآمدی و اقتصادی خانوارها مانند حقوق و دستمزد، خودرو، حساب بانکی و تراکنش‌ها، حساب ساتنا و پایا، فعالیت در بورس و… بروزرسانی می‌کند.

با توجه به اینکه یکی از معیارهای دهک‌بندی خانوارها، تراکنش‌های بانکی است، برخی افراد به دلیل شرایط شغلی‌شان، گردش حساب‌های بالایی دارند که این موضوع ممکن است موجب قرار گرفتن آنها در دهک‌های بالاتر شود.

علیرضا محمدی، رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان، در این باره به ایسنا گفت: مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان در بررسی گردش حساب، سه سال متوالی را لحاظ می‌کند. بحث پایا، ساتنا، شاپرک و مانده حساب برای سه سال متوالی بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی که شغل‌شان تنخواه‌دار است باید حساب تجاری خود را از حساب شخصی جدا کنند تا در بررسی وضعیت اقتصادی خانوارشان اشتباهی رخ ندهد.

زمان بعدی بروزرسانی دهک‌بندی خانوارها

محمدی بیان کرد: طبق قانون، در صورتی که دولت شرایط بروزرسانی داده‌ها را داشته باشد، شناسنامه اقتصادی خانوارها در شهریورماه بروزرسانی می‌شود.

وی افزود: یارانه‌بگیران فعلی بر اساس آخرین بروزرسانی دهک‌ها، یارانه خود را دریافت می‌کنند. افرادی که پیش از شهریورماه نسبت به دهک‌بندی‌ها اعتراض کرده‌اند، پس از بررسی مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان، دهک‌بندی آنها در مرحله جدید بروزرسانی تغییر می‌کند.

منبع: صد آنلاین

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ