تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹
کد خبر : 146246

صعود یا سقوط؟ بیت‌کوین در نقطه حساس

صعود یا سقوط؟ بیت‌کوین در نقطه حساس
با کاهش نگرانی‌های جهانی، آیا بیت‌کوین می‌تواند سطح ۶۰ هزار دلار را بازپس بگیرد و به هدف ۷۰ هزار دلاری برسد؟

به گزارش شهر بورس، در روزهای اخیر، بیت‌کوین، به‌عنوان بزرگترین ارز دیجیتال بازار، تحت تأثیر نگرانی‌ها از رکود جهانی کاهش یافت. این افت قیمتی در حالی رخ داد که فدرال رزرو اعلام کرده بود در سال جاری از کاهش نرخ بهره خودداری خواهد کرد؛ اما داده‌های اقتصادی جدید، فدرال رزرو را به تجدیدنظر در تصمیم خود واداشته است.

پشتیبانی مهم ۵۵ هزار و ۷۲۴ دلاری برای بیت‌کوین به‌عنوان نقطه کلیدی در مسیر نزولی آن مطرح است. در صورتی که قیمت بیت‌کوین به زیر این سطح بسته شود، احتمال کاهش بیشتر قیمت تا ۵۰ هزار دلار وجود دارد. اما در صورتی که سطح حمایتی ۶۱ هزار و ۸۰۰ دلاری بازپس گرفته شود، نگرانی‌ها درباره افت بیشتر کاهش می‌یابد. به‌خصوص اگر قیمت بالای ۶۳ هزار دلار تثبیت شود، هدف‌های قیمتی بعدی ۶۵ هزار و ۶۵۹ دلار و سپس ۷۰ هزار دلار خواهند بود.

مسیر صعود و نزول بیت‌کوین

عملکرد قیمتی بیت‌کوین به‌طور مستقیم بازار رمزارزها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در ۱۴ آگوست، بیت‌کوین به زیر میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۶۱ هزار و ۵۵۷ دلار سقوط کرد و سپس از سطح حمایتی ۵۵ هزار و ۷۲۴ دلار بازگشت. اکنون تلاش بیت‌کوین برای بازپس‌گیری سطح ۶۰ هزار دلار است. در صورتی که این سطح بازیابی شود، فشار فروش کاهش یافته و تقاضا در سطوح بالاتر افزایش خواهد یافت. در این شرایط، بسته شدن قیمت بالای ۶۳ هزار دلار ممکن خواهد بود و اهداف بعدی ۶۵ هزار و ۶۵۹ دلار و ۷۰ هزار دلار خواهند بود.

در سناریوی دیگر، تثبیت قیمت بین میانگین متحرک و سطح ۵۵ هزار و ۷۲۴ دلار ادامه می‌یابد و در صورت از دست رفتن حمایت، هدف بعدی قیمت می‌تواند دوباره ۴۹ هزار دلار باشد. در حال حاضر، بهبود در بازارهای جهانی به نفع بیت‌کوین است.

وضعیت بازار جهانی رمزارزها

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر حدود ۲.۰۸ تریلیون دلار است که نسبت به روز گذشته ۱.۰۵ درصد افزایش یافته است. سهم بیت‌کوین از کل بازار ارزهای دیجیتال نیز به ۵۶.۲۸ درصد رسیده است که افزایش ۰.۴۱ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته را نشان می‌دهد. حجم کل معاملات در بازار رمزارزها طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۶۱.۱۵ میلیارد دلار بوده که ۱۷.۵۶ درصد کاهش داشته است. از این میزان، ۳.۲۴ میلیارد دلار به امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) اختصاص داشته که ۵.۲۹ درصد از حجم کل را تشکیل می‌دهد. همچنین، حجم معاملات استیبل‌کوین‌ها در این مدت به ۵۷.۱۴ میلیارد دلار رسیده که ۹۳.۴۳ درصد از حجم کل معاملات را شامل می‌شود.

مقایسه ارزش بازار و حجم معاملات رمزارزها

شاخص مقدار تغییر روزانه
مجموع ارزش بازار ۲.۰۸ تریلیون دلار ۱.۰۵ درصد افزایش
سهم بیت‌کوین از بازار ۵۶.۲۸ درصد ۰.۴۱ درصد افزایش
حجم کل معاملات ۶۱.۱۵ میلیارد دلار ۱۷.۵۶ درصد کاهش
حجم معاملات DeFi ۳.۲۴ میلیارد دلار ۵.۲۹ درصد از کل
حجم معاملات استیبل‌کوین‌ها ۵۷.۱۴ میلیارد دلار ۹۳.۴۳ درصد از کل

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ