تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 152406

شوک جدید ایران خودرو به بازار خودرو

شوک جدید ایران خودرو به بازار خودرو
ایران خودرو با شوکی غیرمنتظره، بازار خودرو را غافلگیر کرد. بررسی اطلاعات کدال ایران خودرو در پایان نیمه اول سال 1403، حاوی خبری خاص برای متقاضیان این محصولات بود.

به گزارش شهر بورس، ایران خودرو با شوکی غیرمنتظره، بازار خودرو را غافلگیر کرد. بررسی اطلاعات کدال ایران خودرو در پایان نیمه اول سال 1403، حاوی خبری خاص برای متقاضیان این محصولات بود. برای اولین بار در چند سال اخیر، گروه پژو به رتبه دوم تولید ماهانه ایران خودرو سقوط کرد و گروه سورن جایگاه نخست را به خود اختصاص داد.

تحولی در تولید ایران خودرو

بررسی اطلاعات منتشر شده در شهریور 1403 نشان می‌دهد که ایران خودرو در این ماه حدود 41 هزار و 800 دستگاه از انواع محصولات خود را تولید کرده است. گروه سورن با تولید بیش از 14 هزار و 750 دستگاه، در صدر تولید محصولات ایران خودرو قرار گرفته و گروه پژو با تیراژ 12 هزار و 650 دستگاه در جایگاه دوم جای گرفت. این اتفاق غیرمنتظره باعث تغییر جایگاه تولید پژو برای نخستین بار در چند سال اخیر شد.

دلایل افول تولید پژو

ایران خودرو طی سال‌های گذشته تمرکز ویژه‌ای بر روی محصولات پژو داشت، اما پس از خروج این برند از بازار ایران در سال 1397 به دنبال بازگشت تحریم‌ها، این خودروساز تصمیم به کاهش تولید محصولات پژو گرفت. در گام نخست، پژو 405 به عنوان قدیمی‌ترین مدل این گروه از خطوط تولید خارج شد و به دنبال آن، تولید پژو 206 نیز متوقف گردید. در نهایت، خانواده پژو پارس نیز از تولید بازماند و تنها پژو 207 در سبد محصولات باقی مانده است.

در مقابل، گروه سورن در جریان ارتقاء استانداردهای خودرویی، به روز شده و حضور خود را در سبد محصولات ایران خودرو ادامه داده است. این تغییرات نشان می‌دهد که ستاره گروه پژو در حال افول است و ایران خودرو تمرکز خود را به سمت محصولات جدیدتر مانند تارا و ری‌را معطوف کرده است.

این تغییرات در سبد محصولات ایران خودرو، واکنش‌های مختلفی را در بازار به دنبال داشته است. خانواده پژو همواره برای متقاضیان خودرو، گزینه‌ای پرطرفدار بود. اما اکنون که این خودروها از خط تولید خارج شده‌اند، مشتریان ناچار به انتخاب از میان گزینه‌های دیگر هستند.

منبع: اقتصادنیوز

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک صادرات