تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر : 146588

سرنوشت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در دولت مسعود پزشکیان

سرنوشت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در دولت مسعود پزشکیان
با گذشت زمان و تغییر دولت، بازنشستگان همچنان منتظر اجرای همسان‌سازی حقوق و بهبود وضعیت معیشتی خود هستند.

به گزارش شهر بورس، وضعیت حقوق و معیشت بازنشستگان همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اجتماعی بوده است. در این راستا، مسعود پزشکیان، چهاردهمین رئیس‌جمهور کشورمان، در دوران تبلیغات انتخابات به مشکلات بازنشستگان اشاره کرده و از وضعیت زندگی آن‌ها اظهار شرمندگی کرد. وی به یادآوری دوره‌ای پرداخت که حتی سرگردهای ارتش در زمان شاه، اقتدار داشتند، اما امروز، سرلشکرهای بازنشسته‌ای که از انقلاب دفاع کردند، با مشکلات معیشتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. پزشکیان تأکید کرد که این شرایط شایسته نیست و نباید اجازه داد افرادی که برای سربلندی کشور تلاش کردند، دچار مشکلات اقتصادی و شرمندگی در مقابل خانواده خود شوند.

وعده‌های دولت چهاردهم برای بهبود معیشت بازنشستگان

به گفته وی، رفع دغدغه‌های بازنشستگان در اولویت است. یکی از این دغدغه‌ها، مسائل مربوط به بیمه‌های تکمیلی و هزینه‌های مربوط به سلامت است. پزشکیان وعده داده است که دولت چهاردهم تمام تلاش خود را برای حل مشکلات سلامت بازنشستگان بدون هزینه اضافی انجام دهد. همچنین وی تأکید کرد که گام دوم، افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس تورم خواهد بود تا قدرت خرید آنان حفظ شود.

سرنوشت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در دولت‌های گذشته

در حالی که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یکی از وعده‌های اصلی دولت سیزدهم بود، اما این وعده در عمل به نتیجه نرسید. با وجود تصویب این طرح در برنامه هفتم توسعه، اقدام مشخصی از سوی دولت قبلی صورت نگرفت و بازنشستگان همچنان منتظر تحقق این وعده هستند.

چشم‌انداز دولت چهاردهم برای بازنشستگان

مسعود پزشکیان در جلسه هیئت دولت به مشکلات بازنشستگان پرداخت و بر اهتمام دولت چهاردهم در این زمینه تأکید کرد. وی اعلام کرد که ارتقای خدمات درمانی و تسریع در پرداخت حقوق و مطالبات بازنشستگان از جمله اولویت‌های دولت اوست. حال باید دید که آیا دولت جدید قادر خواهد بود مشکلات معیشتی بازنشستگان را حل کند یا خیر.

منبع: اکونگار

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ