تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 144302

سرلشکر سلامی، سپاه وارد خودروسازی نمی‌شود

سرلشکر سلامی، سپاه وارد خودروسازی نمی‌شود
سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در اظهاراتی تاکید کرد که سپاه وارد عرصه خودروسازی نخواهد شد و تمرکز اصلی آن بر ساخت تجهیزات دفاعی است.

به گزارش شهر بورس، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که سپاه وارد عرصه خودروسازی نخواهد شد. وی تاکید کرد: ما هیچ وقت تلاش نمی‌کنیم جای نهادهای دیگر را بگیریم؛ بلکه به صنعت کمک می‌کنیم. به همین دلیل اساسا سپاه وارد عرصه خودروسازی نمی‌شود.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه کار اصلی سپاه ساخت تجهیزات سامانه‌های دفاعی است، اظهار داشت: بخش خودرو در کشور دارای متولی است و ما هیچگاه قصد نداریم جای آنها را بگیریم. ما به صنایع کمک می‌کنیم، اما وارد عرصه خودروسازی نمی‌شویم.

فناوری‌های قابل انتقال به صنایع

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: فناوری‌هایی که در سپاه توسعه یافته‌اند، قابلیت انتقال و تعمیم به صنایع دیگر کشور را دارند. به طور مثال در زمینه ارتباطات، رادارها و پرنده‌ها، فناوری‌ها می‌توانند به بخش‌های نظامی و غیرنظامی مشترک باشند.

وی همچنین اضافه کرد: هدف ما این نیست که خود سامانه‌ساز شویم، بلکه باید قدرت نظامی و دفاعی خود را بسازیم تا خودروسازان بتوانند خودروهای مدرن و پیشرفته‌ای را برای مردم تولید کنند که جایگزین خودروهای خارجی شود و مردم بتوانند مدل‌های دلخواه خود را از خودروهای داخلی انتخاب کنند.

خبر مرتبط
سود 300 میلیون تومانی این خودرو برای خریداران
سود 300 میلیون تومانی این خودرو برای خریداران

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از افزایش تقاضا برای خودروهای تولیدی این شرکت به دلیل اختلاف قیمت زیاد با بازار آزاد خبر داد.

تولید گیربکس‌های اتوماتیک

سرلشکر سلامی به تولید گیربکس‌های اتوماتیک برای مصارف خودروسازی اشاره کرد و گفت: ما در انتقال فناوری‌هایی که می‌تواند در اجزا و قطعات صنعت مؤثر باشد، کمک می‌کنیم. اما هدف ما این نیست که سامانه‌ساز شویم.

اهمیت اعتماد به نفس و خودباوری

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اهمیت اعتماد به نفس، خودباوری، برنامه‌ریزی و سازماندهی تاکید کرد و گفت: ما به لحاظ هوش انسانی و استعدادهای سرشار، به خصوص در حوزه‌های فنی، جز کشورهای برتر در جهان هستیم. باید در باورهای خود تجدیدنظر کنیم تا اتفاقات مثبت رقم بخورد.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات