تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر : 139095

رفع محدودیت‌های واردات خودرو

رفع محدودیت‌های واردات خودرو
سرپرست معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری از تدوین و ارائه لایحه‌ای جدید به مجلس خبر داد که هدف آن رفع محدودیت‌های واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و شرکت‌ها است.

به گزارش شهر بورس، سرپرست معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری از ارائه لایحه‌ای جدید به مجلس شورای اسلامی خبر داد که هدف آن رفع محدودیت‌های واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و شرکت‌ها است.

سید محمود حسینی‌پور، سرپرست معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری، اعلام کرد که لایحه‌ای برای الحاق تبصره (۳) به ماده (۴) قانون ساماندهی صنعت خودرو به مجلس ارسال شده است. این اقدام با هدف تسهیل واردات خودرو و تنظیم بازار انجام شده است.

در قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۰، انتقال فناوری به‌عنوان یکی از شرایط لازم برای واردات خودرو تعیین شده است. حسینی‌پور اشاره کرد که باتوجه‌به شرایط کنونی تجارت بین‌المللی و وجود شرکت‌های دانش‌بنیان برای انتقال فناوری، سرمایه‌گذاری برای انتقال فناوری مقرون‌به‌صرفه نیست. بنابراین، دولت تصمیم گرفته است تا با به‌روزرسانی این قانون، فرآیند واردات خودرو را تسهیل کند.

سرپرست معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری تاکید کرد که این لایحه به منظور پاسخگویی به انتظارات عمومی و رفع محدودیت‌های واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و شرکت‌ها تدوین شده است. هدف اصلی این اقدام، تنظیم بازار خودرو و افزایش رقابت در این بخش است.

خبر مرتبط
خریداران خودروهای وارداتی بخوانند
خریداران خودروهای وارداتی بخوانند

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو از اولویت‌های جدید برای خریداران خودرو‌های وارداتی بعد از تعطیلات ایام تاسوعا و عاشورا حسینی خبر داد.

منبع: اقتصادنیوز

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ