تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
زمان مطالعه: 6 دقیقه
کد خبر : 143517

راهکار دولت چهاردهم برای تأمین مسکن کارگران و بازنشستگان

راهکار دولت چهاردهم برای تأمین مسکن کارگران و بازنشستگان
علی بیگی با اشاره به مشکلات معیشتی کارگران تاکید کرد که بدون کنترل تورم و تامین مسکن، افزایش دستمزدها تأثیری نخواهد داشت.

به گزارش شهر بورس، اولیا علی بیگی، رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، از مشکلات معیشتی و امنیت شغلی کارگران سخن گفت. او اظهار داشت که بسیاری از کارگران با قراردادهای موقت فعالیت می‌کنند که این امر باعث ایجاد نگرانی در بین آنان شده است. علی بیگی تاکید کرد که تامین امنیت شغلی نه تنها بهره‌وری را افزایش می‌دهد، بلکه موجب آسودگی خاطر کارگران در محیط کار می‌شود.

علی بیگی افزود: ایجاد امنیت شغلی از وظایف دولت و کارفرمایان است. متاسفانه دستمزدهای کنونی کفاف هزینه‌های زندگی کارگران را نمی‌دهد. برای رفع این مشکل باید اقدامات مناسبی انجام شود تا فاصله بین دستمزد و هزینه‌های زندگی کاهش یابد.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار، از نمایندگان خواست تا به مطالبات کارگران گوش دهند و در جهت رفع آنها گام بردارند. او افزود: کارگران باید بدون دغدغه و با تلاش بیشتر مشغول کار شوند.

مشکلات معیشتی و امنیت شغلی کارگران

علی بیگی ادامه داد: خواسته اصلی کارگران از دولت چهاردهم رفع دغدغه‌های معیشتی، امنیت شغلی و تامین مسکن است. اولین گام برای بهبود شرایط زندگی کارگران ایجاد ثبات در قیمت‌هاست. مشکلات کارگران تنها با افزایش حقوق حل نمی‌شود، بلکه باید تورم کنترل شود. افزایش حقوق بدون کنترل تورم نمی‌تواند به بهبود معیشت کارگران کمک کند، زیرا هر روز شاهد افزایش قیمت‌ها در موارد مختلف هستیم.

خبر مرتبط
شهریورماه نیان چگونه گذشت؟
شهریورماه نیان چگونه گذشت؟

شرکت نیان الکترونیک (نیان) در شهریورماه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد از ارائه خدمات داشت.

او افزود: تعیین دستمزد باید مطابق با دو معیار قانونی یعنی هزینه سبد معیشت خانوار کارگری و نرخ تورم انجام شود. کارگران تنها اجرای قانون را می‌خواهند. برای احیای شرایط زندگی مطلوب کارگران، بعد از سیاست‌گذاری برای ثبات قیمت‌ها، حقوق و دستمزد کارگران باید بر اساس شرایط واقعی جامعه تعیین شود.

وی با تأکید بر اینکه دولت چهاردهم باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد، گفت: حفظ کرامت نیروی کار باید از نخستین اولویت‌های مسئولان باشد. در کشوری که حکومت اسلامی بر آن حاکم است، کرامت نیروی کار باید بر اساس آموزه‌های دینی رعایت شود. کرامت نیروی کار و منزلت کارگر به عنوان اولین مطالبه تشکل‌های کارگری باید به صورت عملی مورد توجه قرار گیرد، چرا که کرامت نیروی کار ارتباط مستقیم با امنیت شغلی دارد.

راه حل خانه‌دار شدن کارگران

فتح الله بیات، رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی، ایجاد تعاونی‌های مسکن را به عنوان بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای تأمین مسکن کارگران و بازنشستگان معرفی کرد. او اظهار داشت که با راه‌اندازی تعاونی‌های مسکن، فرآیند ساخت و ساز به سرعت انجام می‌شود و کارگران و بازنشستگان می‌توانند با هزینه‌ای مناسب صاحب خانه شوند.

بیات تاکید کرد که تامین مسکن کارگران باید یکی از اولویت‌های دولت چهاردهم باشد. او افزود: مسکن کارگری یکی از مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است و هزینه‌های مسکن بیش از نیمی از درآمد کارگران و بازنشستگان را می‌بلعد. دولت باید با برنامه‌ریزی منسجم و استفاده از کارشناسان خبره در جهت تامین مسکن کارگران اقدام کند.

او ادامه داد: مسکن کارگری باید جدا از مسکن مهر باشد. دولتها باید واحدهای جدیدی برای کارگران و بازنشستگان بسازند و تکمیل واحدهای مسکن مهر نیز باید با سرعت بیشتری انجام شود.

بیات همچنین استفاده از ظرفیت تعاونی‌های مسکن را برای ساخت مسکن کارگری پیشنهاد کرد و گفت: با تشکیل تعاونی‌های مسکن ویژه بازنشستگان نیز می‌توان به خانه‌دار کردن آنها کمک کرد.

منبع: گسترش نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات