تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
کد خبر : 133866

دیدگاه سعید جلیلی درباره بورس

دیدگاه سعید جلیلی درباره بورس
دیدگاه سعید جلیلی درباره بورس چیست؟ وی در مقاطع مختلف درباره وضعیت بازار سرمایه اظهارنظرهایی را انجام داده است.

به گزارش شهر بورس و به نقل از بورس24، سعيد جليلى تنها در بازه زمانى تبليغات ریاست جمهوری (خرداد 1400) و در پاسخ به سوالات مردمى از بورس سخن گفته و بازار سرمايه در برنامه هاى اقتصادى وى جايى نداشته است.

بورس تبليغاتى

جليلى به عنوان كانديد رياست جمهورى دوره سيزدهم، در برنامه های اقتصادی خود هیچ نگاهی به بازار سرمایه نداشت و از واژگان بورسى نيز استفاده نكرد به طورى كه تنها طى سخنرانى هاى تبليغاتى و مناظرات انتخاباتى اش در مقابل سوالات مردمى براى مديريت و ساماندهى بازار سرمايه، به مسائل بورسى آنها ياسخ هایی داده است.

او در سال 1400 بازار سرمايه را بازارى عنوان كرد كه بايد به توليد كشور اضافه كند! اين كانديداى اصولكرا خواهان آن است تا يول در بورس، بيشتر از كالا توليد شود وبايد بين بازار يولى وبازار سرمايه هماهنكى وجود داشته باشد. جليلی هنر رئیس جمهور را این می داند كه بتواند میان بانک مرکزى، بیمه مرکزی و سازمان بورس هماهنگی ايجاد كند.

البته وى تاكيد دارد؛ نبايد با تبليغات هيجانى درصدد تقويت بازار سرمايه برآمد و براى رونق اين حوزه، بازار اوليه بايد اصالت بيدا كند و بازار ثانویه فقط نقش نقد شوندگی براى بازار اوليه ايفا كند؛ نه اينكه عرصه ای برای سوداكرى ايجاد شود كه بازار اوليه هم تلاطم را شاهد باشد.

خبر مرتبط
پیش‌بینی قیمت مسکن پس از انتخابات ریاست جمهوری
پیش‌بینی قیمت مسکن پس از انتخابات ریاست جمهوری

با انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، رکود در بازار مسکن عمیق‌تر شده است. کارشناسان معتقدند پس از انتخابات تغییراتی در این بازار رخ خواهد داد.

يادآور مى شود؛ وى يس از انتخاب رئيس جمهور سیزدهم و در چند سال اخير، به حوزه بازار سرمایه ورودی نکرد كه گویا معادله بورس براى جليلى از اقتصاد ايران جداست.

راهكار انفرادى

جليلى اما در سال 1403 (استمرار خدمت، صداقت وكارآمدى دولت) را به عنوان شعار دولت خود انتخاب کرد و در يوستر تبلیغاتى اش، از واژگان نظامی نيز بهره برد و رئيس جمهور را نقطه زنی دانست كه مشكلات را حل می کند.

اين رويكرد سعيد جليلى به عنوان یک كاندیدای اصولكرا می تواند خاطره تک روی های وی در سیاست خارجه و بی اثرى تحريم ها در نبود ارتباطات بين المللى را تداعى كند و آيا بازار سرمايه اى كه از حلقه هاى متعدد به زنجير تبديل شده است؛ می تواند با نگاه انفرادی نقطه زنى و تنها در بازه فعاليت هاى تبليغاتى انتخاباتى به رونق برسد؟

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ