تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر : 140732

دولت پزشکیان به داد پرستاران برسد/ مشکلات معیشتی پرستاران و مهاجرت ماهانه ۲۰۰ نفر

دولت پزشکیان به داد پرستاران برسد/ مشکلات معیشتی پرستاران و مهاجرت ماهانه ۲۰۰ نفر
عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به مشکلات مالی پرستاران گفت: هر ماه حدود ۲۰۰ پرستار از کشور مهاجرت می‌کنند.

به گزارش شهر بورس، عضو شورای عالی نظام پرستاری با تاکید بر مشکلات معیشتی پرستاران گفت: هر ماه حدود ۲۰۰ پرستار از کشور مهاجرت می‌کنند.

فریدون مرادی به مطالبات جامعه پرستاری از دولت جدید پرداخت و افزود: یکی از مطالبات اصلی پرستاران، اجرای صحیح قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است. مدت زمان زیادی است که این تعرفه به حساب پرستاران واریز نشده و بیش از یک سال است که این مبلغ به دست پرستاران نرسیده است. همچنین، رفاهیات پرستاران بسیار نامناسب است.

مشکلات مالی پرستاران

مرادی ادامه داد: حقوق اضافه کاری پرستاران بسیار پایین است و در شأن آنها نیست. به طور مثال، یک پرستار با ۲۵ سال سابقه برای هر ساعت اضافه کاری فقط ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان دریافت می‌کند که از این مبلغ نیز مالیات کسر می‌شود. این موضوع نشان از عدم توجه به وضعیت مالی پرستاران دارد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به اهمیت جذب نیروهای فعال دوران کرونا، اظهار داشت: نیروهایی که در دوران کرونا در بخش‌های کرونایی مشغول به کار شدند و به نظام سلامت کمک کردند، باید جذب شوند.

خبر مرتبط
چرایی افزایش بیش از 30 درصد سود عملیاتی زاگرس
چرایی افزایش بیش از 30 درصد سود عملیاتی زاگرس

شرکت پتروشیمی زاگرس (زاگرس) دلایل افزایش 77 درصدی سود عملیاتی شرکت را منتشر کرد.

وی افزود: رفع مشکلات مالی نیروهای شرکتی از دیگر مطالبات پرستاران است. حقوق و اضافه کاری نیروهای شرکتی گاهی تا یک سال به تعویق می‌افتد و رفاهیات آنها نیز در حد صفر است.

مرادی به کمبود شدید نیروی پرستاری اشاره کرد و گفت: این کمبود باعث فشار کاری بر سایر پرستاران شده و آنها مجبور به اضافه کاری اجباری می‌شوند.

مرادی با تاکید بر اهمیت جلوگیری از خروج نخبگان از کشور گفت: به ازای هر دانشجوی پرستاری ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان هزینه تحصیل و آموزش می‌شود. اما این نیروهای جوان و آموزش دیده به راحتی از دست می‌روند و به کشورهای همسایه مهاجرت می‌کنند. دولت آینده باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشد و با بهبود وضعیت معیشتی و استخدام نیروهای جوان از خروج نخبگان جلوگیری کند.

منبع: مهر

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ