تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر : 139621

خبر مهم، خریداران خودرو حتما بخوانند

خبر مهم، خریداران خودرو حتما بخوانند
به منظور ایجاد وحدت رویه و کاهش اختلافات بین خریداران و فروشندگان، مسئولیت پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو تغییر خواهد کرد.

به گزارش شهر بورس، از تاریخ یکم شهریور ماه، مسئولیت پرداخت مالیات نقل و انتقال و عوارض خودرو به عهده فروشنده قرار می‌گیرد. به دلیل نبود رویه یکسان و بروز اختلافات و نارضایتی‌ها، تصمیم بر این شده است که این هزینه‌ها توسط فروشنده پرداخت شود.

در بخشنامه اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان اتومبیل تهران آمده است: پیرو اطلاعیه قبلی در خصوص پرداخت هزینه‌های مالیات نقل و انتقال خودروهای صفر کیلومتر که موجب بروز اختلاف بین خریداران و فروشندگان خودرو گردیده، بر اساس تصمیم نهایی هیأت مدیره این اتحادیه، از تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۱ کلیه هزینه‌های مالیات نقل و انتقال و مفاصا حساب عوارض سالانه و بدهی‌های شهرداری اعم از معاملات خودروهای صفر کیلومتر و کارکرده به عهده فروشنده خواهد بود و فروشنده موظف است هنگام فروش خودرو، مفاصا حساب مربوطه را به خریدار ارائه کند.

لازم به ذکر است، کلیه قراردادهای قبل از تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۱ بر اساس توافق مندرج در مبایعه نامه لازم الاجرا خواهند بود. از کلیه همکاران درخواست می‌شود در راستای ایجاد وحدت رویه و حفظ حقوق متعاملین نسبت به اطلاع رسانی و اجرای این دستورالعمل اقدام لازم را انجام دهند.

منبع: مهر

خبر مرتبط
مهلت ارائه اظهارنامه شرکت‌ها تمدید نمی‌شود
مهلت ارائه اظهارنامه شرکت‌ها تمدید نمی‌شود

براساس پیامکی که سازمان امور مالیاتی کشور برای اشخاص حقوقی ارسال کرده است، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۲، ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۳ اعلام شده است و تاکید شده که این مهلت تمدید نخواهد شد.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ