تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰
کد خبر : 135832

خبر جدید در خصوص واریز سود سهام عدالت

خبر جدید در خصوص واریز سود سهام عدالت
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس اعلام کرد: پیگیری‌ها برای واریز سود سهام عدالت به جاماندگان ادامه دارد.

به گزارش شهر بورس، در اسفندماه سال گذشته، سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز شد، اما هشت شرکت به تعهدات خود عمل نکردند، که باعث شد برخی از دریافت سود خود در زمان مقرر بازمانند.

عدم پرداخت به موقع سود سهام عدالت موجب شد تا جاماندگان منتظر دریافت سود خود در خردادماه باشند. مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در این باره اظهار داشت: مهلت قانونی شرکت‌ها برای پرداخت سود سهام عدالت تا پایان سال ۱۴۰۲ بود، اما همچنان برخی از این شرکت‌ها سود خود را واریز نکرده‌اند.

وی افزود: این شرکت‌ها مطالباتی از کارفرمایان خود دارند که تاکنون وصول نشده و به همین دلیل سود سهام عدالت را پرداخت نکرده‌اند. اما اعلام واریزی خردادماه برای مرحله سوم سود سهام عدالت همچنان پا برجاست.

جعفری همچنین تصریح کرد: اگر این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکنند، سازمان بورس بر اساس ضوابط و مقررات، برخورد مقتضی را انجام خواهد داد و پیگیر دریافت مابقی سود سهام عدالت برای سهامداران خواهد بود.

خبر مرتبط
واریز مرحله سوم سود سهام عدالت به تعویق افتاد؟
واریز مرحله سوم سود سهام عدالت به تعویق افتاد؟

واریز سود سهام عدالت به مرحله سوم رسیده و سهامداران همچنان منتظر دریافت کامل این سود هستند.

ثبت نام سهام عدالت برای سال ۱۴۰۳

در راستای واگذاری سهام عدالت به گروه‌های جامانده، ثبت نام سود سهام عدالت برای سال ۱۴۰۳ آغاز شده است. بر اساس مصوبه هیات وزیران، به تمامی جاماندگان، سهام عدالت ۱۰ میلیون تومانی با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساطی تعلق می‌گیرد.

مشمولین می‌توانند پس از اعلام رسمی دولت، برای ثبت نام به سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت به آدرس sahamedalat.ir مراجعه کنند. قبل از ثبت نام، لازم است فرآیند ثبت نام در سجام را انجام دهند.

وضعیت سهام عدالت جاماندگان

ابراهیم بازیان، در خصوص وضعیت و تصمیمات مربوط به اختصاص سهام عدالت به جاماندگان و پرتفوی در نظر گرفته شده، اظهار داشت: طبق قوانین بودجه سال‌های ١۴٠١ و ١۴٠٢، قرار بود بخشی از واگذاری سهام عدالت در قالب یک بسته پرتفویی انجام شود که شرط آن مصوبه هیات دولت برای واگذاری شرکت‌های بورسی بود.

وی ادامه داد: سال گذشته به دلیل برخی موانع قانونی، تصویب بسته پیشنهادی سازمان خصوصی‌سازی به هیات دولت درباره واگذاری سهام پرتفویی به جاماندگان به انجام نرسید.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی افزود: ضوابط واگذاری در آخرین جلسه شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی با حضور رییس‌جمهور تصویب شد و به دنبال ارائه و تصویب بسته پرتفویی برای پوشش نزدیک به ۵ میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت هستیم.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ