تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کد خبر : 155719

حراج سکه طلا در راه است؛ شرایط و مراحل ثبت‌نام را بشناسید

حراج سکه طلا در راه است؛ شرایط و مراحل ثبت‌نام را بشناسید
با ورود به شصتمین حراج شمش طلا و بیست و چهارمین حراج سکه، متقاضیان می‌توانند شانس خود را برای خرید سکه‌های ارزشمند امتحان کنند.

به گزارش شهر بورس، امروز یکشنبه ۲۹ مهرماه، شصتمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در تالار معاملات طلای این مرکز برگزار خواهد شد. به دنبال آن، بیست و چهارمین حراج سکه طلا نیز فردا دوشنبه ۳۰ مهرماه از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس market.ice.ir برگزار می‌شود. این حراج شامل تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی است و بدون بسته‌بندی خواهد بود.

طی ۵۹ حراج شمش طلا، ۱۱ تن شمش در این مرکز دادوستد شده که معادل ۴۹.۷ همت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور وارد شده است. همچنین، در ۲۳ حراج سکه، ۳۷۴ هزار و ۲۹۴ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان تخصیص یافته است.

لازم به ذکر است که شرکت در حراج‌های گذشته مانع از حضور در حراج بیست و چهارم نخواهد بود و متقاضیان می‌توانند در حراج‌های بعدی نیز شرکت کنند.

شرایط شرکت در حراج

متقاضیان شرکت در حراج‌های سکه طلای مرکز مبادله ایران، می‌توانند به‌صورت ۲۴ ساعته و در طول هفته، از طریق سامانه معاملات این مرکز، ثبت‌نام و احراز هویت کنند. تمام اشخاص حقیقی با تابعیت ایرانی که بالای ۱۸ سال سن دارند، مجاز به شرکت در این حراج‌ها هستند و حداکثر می‌توانند ۵ قطعه سکه خریداری کنند. این تعداد می‌تواند ترکیبی از انواع سکه‌ها باشد، به‌طوری‌که مجموع آن‌ها از ۵ قطعه تجاوز نکند.

متقاضیان توجه داشته باشند که باید پیش از ارسال سفارش، معادل ریالی ۱۰۰ درصد ارزش سفارش به همراه کارمزد را از طریق درگاه پرداخت اینترنتی تأمین کنند. این وجه در کیف پول کاربر تا پایان جلسه حراج مسدود خواهد شد.

زمان‌بندی حراج و واریز وجه

بازه واریز وجه از ساعت ۱۲ روز شنبه ۲۸ مهرماه آغاز و تا ساعت ۲۳ روز یکشنبه ۲۹ مهرماه ادامه دارد. واریز وجه از هر کارت بانکی با شماره شبا امکان‌پذیر است، اما واریز از کارت‌های هدیه و اعتباری ممنوع است.

جلسه حراج رأس ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۳۰ مهرماه آغاز خواهد شد و بازه ثبت سفارش از ساعت ۱۲ الی ۱۵ خواهد بود. نتایج حراج نیز در ساعت ۱۷ همان روز اعلام می‌شود.

هزینه‌ها و شرایط تحویل سکه

کارمزد معاملات معادل یک در هزار (۰.۱ درصد) از ارزش معامله است و خریداران موظفند در زمان دریافت سکه، هزینه تحویل را به ازای هر قطعه سکه پرداخت کنند. در صورتی که خریداران در مهلت مقرر برای دریافت سکه اقدام نکنند، معامله فسخ شده و وجه خرید پس از کسر کارمزد به کیف پول خریدار بازمی‌گردد.

زمان تحویل سکه بدون هزینه انبارداری از ۹ آبان‌ماه آغاز و تا ۱۶ آبان ماه ادامه خواهد داشت. در این دوره فقط هزینه تحویل به ازای هر سکه دریافت می‌شود. افرادی که بعد از این تاریخ برای دریافت سکه اقدام کنند، باید هزینه انبارداری نیز پرداخت کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون