تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 144808

تکلیف حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مشخص شد

تکلیف حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مشخص شد
لایحه جدید دولت برای اصلاح حقوق بازنشستگان حداقلی‌بگیر تأمین اجتماعی به مجلس ارسال شد؛ این لایحه شامل پیشنهاداتی برای متناسب‌سازی حقوق این افراد است.

به گزارش شهر بورس، دولت لایحه‌ای برای اصلاح ماده‌ای از قانون برنامه هفتم توسعه به منظور متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان حداقلی‌بگیر تأمین اجتماعی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است.

براساس این لایحه که به امضای سرپرست سابق ریاست جمهوری رسیده، دولت درصدد اصلاح جزء ۲ بند «ر» ماده ۲۸ و تبصره ۴ ماده ۲۹ قانون برنامه ۵ ساله هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران است. این اصلاحات به منظور حمایت از بازنشستگان حداقلی‌بگیر تأمین اجتماعی صورت گرفته و به‌ویژه افرادی که حقوق‌شان کمتر از حداقل تعیین‌شده است را هدف قرار می‌دهد.

لزوم توجه به حقوق بازنشستگان حداقلی‌بگیر

در مقدمه این لایحه آمده است که در قانون برنامه هفتم، دولت موظف به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تا ۹۰ درصد حقوق شاغلان شده است. با این حال، این متناسب‌سازی صرفاً شامل افرادی می‌شود که حقوقی بیشتر از حداقل حقوق دارند، و این موضوع موجب نگرانی شده است. از آنجا که ۷۵ درصد از مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی حداقلی‌بگیر یا کمتر از آن هستند، ضرورت اصلاح این قانون به شدت احساس می‌شود.

در ماده یک این لایحه، درخواست حذف عبارت «غیر حداقلی‌بگیر» از جزء ۲ بند «ر» ماده ۲۸ و تبصره ۴ ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم توسعه مطرح شده است. همچنین، پیشنهاد شده است که تبصره‌ای به این ماده اضافه شود که بر اساس آن حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تا ۱۰ درصد حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار برای کارگران که هر سال تعیین می‌شود، متناسب‌سازی شود.

منبع: ایرنا

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات