تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر : 139915

تحقق 98 درصدی برنامه های فروش فولاد سنگان

تحقق 98 درصدی برنامه های فروش فولاد سنگان
معاون بازرگانی فولاد سنگان به بیان اینکه در بخش فروش 98 درصد از برنامه ها محقق شده است گفت: با توجه به چالش قطعی برق که تولید را در تابستان تحت الشعاع قرار می دهد، واحد خرید و بازرگانی تمهیداتی در زمینه در نظر گرفت و نسبت به عقد قرارداد خرید تضمینی برق اقدام نمود و به این ترتیب مشکل قطعی برق در تابستان را مرتفع نمود.

به گزارش شهر بورس به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد سنگان، هادی مومنی معاون بازرگانی شرکت فولاد سنگان در خصوص عملکرد سال 1402 گفت: حوزه بازرگانی بخش های، خرید، فروش و پشتیبانی بازرگانی و برنامه‌ریزی خرید را شامل می شود که در بخش فروش 98 درصد از برنامه ریزی ها محقق شده به گونه ایکه بالغ بر 4 میلیون و 200 هزار تن گندله در سال گذشته فروخته شد. این میزان در مقایسه با سال قبل از آن 17 درصد رشد نشان میدهد

وی ادامه داد: از این میزان گندله با توجه به اینکه فلسفه وجودی فولاد سنگان تامین مواد اولیه فولاد مبارکه است 85 درصد به این شرکت عرضه شده و مابقی 15 درصد با مجوز صادر شده از طریق بورس کالا عرضه شده است. ضمن انکه در سال گذشته بالغ بر 500 هزار تن کنسانتره نیز فروخته شده است .

مومنی در خصوص سایر اقدامات صورت گرفته گفت:  تامین قطعات، مواد مصرفی و مواد اولیه از طریق بخش بازرگانی و خرید انجام می‌شود  که در این راستا بالغ بر 7800 درخواست برای تامین قطعات به این بخش ارسال شده که بالغ بر 6700 درخواست منجر به فاکتور شده است همچنین در زمینه خرید خدمات از مجموع 175 درخواست 154 قرار داد انجام شده که نشان دهنده تحقق 84 درصدی برنامه ها در این حوزه است . ضمن انکه در سال گذشته 6 میلیون و 900 هزار تن سنگ خریداری شده که زمینه ساز رشد تولید شده است.


بیشتر بخوانید:تصویب پرداخت علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

خبر مرتبط
دریافت تقدیرنامه چهار ستاره فولاد سنگان در جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی
دریافت تقدیرنامه چهار ستاره فولاد سنگان در جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی

در دهمین همایش جایزه ملی بهره‌وری معدن و صنایع معدنی ایران شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان تقدیرنامه پیشروان ۴ ستاره را دریافت کرد.


معاون بازرگانی شرکت فولاد سنگان در پاسخ به چالش های حوزه بازرگانی با توجه به مصوبه های خلق الساعه در حوزه صادرات گفت: با توجه به قرار گیری فولاد سنگان در منطقه شمال شرق، محدودیت های حمل و نقل مهمترین چالش پیش روی این شرکت بود به گونه ای که در سال گذشته با توجه به تعدد شرکت های فعال و محدودیت های خطوط  ریلی و همچنین شرایط نه چندان مناسب حمل جاده ای و هزینه های بالای آن با انباشت گندله مواجه بوده ایم .البته در این راستا برنامه ریزی های خوبی در زمینه تامین ناوگان صورت گرفته که امسال نتایج آن قابل مشاهده خواهد بود.

وی ادامه داد: اما با توجه به صدور قوانین متعددی که در گمرک وجود دارد و همچنین مشکلات ناشی از رفع تعهدات ارزی در زمیه تامین تجهیزات خارجی با مشکلات زیادی مواجه بودیم که در این راستا تمهیداتی در نظر گرفته شده که در صورت تحقق، می توان از آن به عنوان نقشه راه در اینده بهره گرفت.

مومنی در رابطه با تمهیدات و برنامه های پیش رو گفت: فارغ از آنکه قطعی گاز و برق بخش تولید را با چالش مواجه می کند. برای کاهش بار این مشکلات در واحد خرید و بازرگانی تمهیداتی در زمینه انجام قرارداد با نیروگاه ها صورت گرفته تا در تابستان روند تولید با قوت ادامه یابد.

وی تاکید کرد: در سال جاری تولید 5 میلیون تن گندله و 5 میلیون تن کنسانتره  پیش بینی شده و در این راستا برای سنگ مورد نیاز علاوه بر معادن کنونی برای تامین گسترده منابع مورد نیاز تولید با حوزه های مختلف رایزنی و برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ