تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹
کد خبر : 143587

قالیباف، برنامه‌های رفع فیلترینگ پزشکیان در دست اجراست

قالیباف، برنامه‌های رفع فیلترینگ پزشکیان در دست اجراست
نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی به عدم اعلام وصول طرح رفع فیلترینگ اعتراض کرده و گفت که این روش تنها باعث افزایش دسترسی کودکان به محتوای مخرب شده است.

به گزارش شهر بورس، محمدقسیم عثمانی، نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی، به مسئله عدم اعلام وصول طرح رفع فیلترینگ اعتراض کرده و گفت که فیلترینگ باعث دسترسی آزادانه کودکان به محتوای مخرب از طریق فیلترشکن‌ها شده است.

اعتراض به عدم اعلام وصول طرح رفع فیلترینگ

عثمانی اظهار داشت که فرآیند اعلام وصول طرح‌های دوفوریتی در ماده ۱۶۱ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس آمده و باید طبق آن انجام شود. وی تاکید کرد که طرح وی تمامی مراحل لازم را طی کرده و آماده اعلام وصول بوده، اما اجازه این کار داده نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دلیلی برای عدم اعلام وصول طرح به وی اعلام شده، گفت: به من گفتند که رئیس مجلس گفته نگه‌دارید. با خود آقای قالیباف هم صحبت کردم و ایشان گفتند آقای پزشکیان می‌آید و کارهایی انجام می‌دهد. اما من به عنوان نماینده وظایف خودم را انجام می‌دهم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: دوستان هیات رئیسه می‌گویند حق با شماست و رئیس مجلس باید اجازه دهد، اما در آیین‌نامه چنین چیزی نیامده است. باید طبق آیین‌نامه عمل شود نه بر اساس سلیقه و مصلحت‌سنجی فردی.

خبر مرتبط
پیش‌بینی مجلس؛ سه وزیر پیشنهادی رای اعتماد نخواهند گرفت
پیش‌بینی مجلس؛ سه وزیر پیشنهادی رای اعتماد نخواهند گرفت

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که سه تا چهار وزیر پیشنهادی دولت ممکن است نتوانند رای اعتماد مجلس را کسب کنند. جزئیات بیشتر از دلایل سیاسی و جناحی این تنش‌ها را در ادامه بخوانید.

عثمانی همچنین به تاثیرات منفی فیلترینگ اشاره کرد و گفت: فیلترینگ باعث شده که کودکان با استفاده از فیلترشکن‌ها به محتوای مخرب دسترسی پیدا کنند. اگر این فیلترینگ شما را به هدف رسانده باشد، خب خوب است، اما اگر نه، باید روش خود را تغییر دهید.

وی اضافه کرد: ما پیشنهاد دادیم که فیلترینگ را فقط در مواقع مسائل امنیتی اعمال کنید، مانند سایر کشورها. اما در زمان‌های عادی این کار تنها باعث ناراحتی مردم و هزینه‌های اضافی می‌شود. مردم سالانه ۵ هزار میلیارد تومان برای فیلترشکن‌ها هزینه می‌کنند که سرعت اینترنت را نیز کاهش می‌دهد.

عثمانی در پایان گفت: در طرح دو فوریتی اسمی از نرم‌افزار خاصی نیاورده‌ایم و به صورت کلی به پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی اشاره کرده‌ایم.

منبع : ایلنا

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ