تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کد خبر : 142205

افزایش گرمایش زمین، چالشی بزرگ برای اقتصاد و امنیت غذایی کشورها

افزایش گرمایش زمین، چالشی بزرگ برای اقتصاد و امنیت غذایی کشورها
صندوق بین‌المللی پول در گزارشی تأکید کرد که گرمایش زمین به‌عنوان تهدیدی جدی برای امنیت غذایی و ثبات اقتصادی جهانی محسوب می‌شود.

به گزارش شهر بورس، صندوق بین‌المللی پول تأثیرات گرمایش زمین بر اقتصاد جهانی را بررسی کرده و آن را تهدیدی جدی برای امنیت غذایی معرفی کرده است.

رئیس صندوق بین‌المللی پول در گفت‌وگو با رویترز تأکید کرده است که تأثیرات گرمایش زمین بر اقتصاد جهانی نیازمند توجه بیشتری است. وی با ترسیم نقشه‌های جدید نهادهای بین‌المللی برای کمک به تمرکز سرمایه‌گذاری در فناوری‌های سبز، اعلام کرد که رشد جهانی از این طریق تقویت خواهد شد.

تغییرات اقلیمی و امنیت غذایی

کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول، اعلام کرد که تغییرات آب و هوایی به عنوان یک خطر اساسی برای ثبات اقتصادی و مالی جهان محسوب می‌شود و این بحران می‌تواند تهدیدی برای امنیت غذایی، به‌ویژه در کشورهای درحال توسعه باشد. وی اضافه کرد که اگر بحران تغییرات اقلیمی گسترش یابد، تولید و واردات به طور همزمان آسیب خواهند دید.

رشد اقتصادی با سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های سبز

مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول در نشست سازگاری با آب و هوا اشاره کرد که تولید و اقتصاد جهانی می‌تواند به طور متوسط سالانه 0.7 درصد در 15 سال آینده افزایش یابد، مشروط بر اینکه قیمت کربن به‌طور پیوسته افزایش یابد و سرمایه‌گذاری‌ها در زیرساخت‌های سبز گسترش بیشتری یابند. این اقدامات می‌توانند به ایجاد میلیون‌ها شغل جدید منجر شوند.

خبر مرتبط
شهریورماه نیان چگونه گذشت؟
شهریورماه نیان چگونه گذشت؟

شرکت نیان الکترونیک (نیان) در شهریورماه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد از ارائه خدمات داشت.

خطر تغییرات اقلیمی برای ثبات اقتصادی کشورها

به گفته رئیس صندوق بین‌المللی پول، تغییرات اقلیمی یک خطر اساسی برای ثبات اقتصادی و مالی جهان است. وی تأکید کرد که اقدامات آب و هوایی باید به‌عنوان فرصتی برای تقویت رشد، به‌ویژه پس از همه‌گیری کرونا و ایجاد مشاغل سبز جدید، جدی گرفته شود. صندوق بین‌المللی پول در حال انجام اقداماتی در چهار زمینه برای تسریع گذر به اقتصاد جدید کم کربن و مقاوم در برابر آب و هوا است.

راه‌اندازی داشبورد تغییرات آب و هوایی

صندوق بین‌المللی پول برنامه‌ای به نام “داشبورد تغییرات آب و هوایی” راه‌اندازی خواهد کرد که تأثیرات اقتصادی خطرات آب و هوایی و اقدامات کاهش‌دهنده آن‌ها را ردیابی می‌کند. این گام کلیدی به‌منظور اطمینان از تغییرات مورد نیاز انجام می‌شود.

همکاری با بانک جهانی برای مقابله با بحران آب و هوایی

حل بحران آب و هوایی به‌عنوان یک اولویت حیاتی مطرح است و به همین دلیل صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی به‌طور مشترک پروژه‌هایی برای حل این مشکل را در دست اقدام دارند. ارزیابی‌های سالانه وضعیت اقتصادی کشورها نشان می‌دهد که بسیاری از کشورهای جهان در برابر این بحران آسیب‌پذیر هستند.

بانک جهانی، به‌عنوان بزرگ‌ترین تأمین‌کننده مالی جهان، بودجه پروژه‌های کنترل تغییرات اقلیمی را 50 درصد نسبت به چهار سال گذشته افزایش داده و قصد دارد این روند را برای پنج سال آینده حفظ کند.

منبع: اکونگار

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات