تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر : 140943

افزایش زمان انتظار وام ازدواج به سه ماه، پیگیری‌های دولت و نهادهای نظارتی

افزایش زمان انتظار وام ازدواج به سه ماه، پیگیری‌های دولت و نهادهای نظارتی
معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان از کوتاهی بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج انتقاد کرد و خواستار پیگیری جدی این موضوع توسط نهادهای نظارتی شد.

به گزارش شهر بورس، معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه آیت‌الله رئیسی با جدیت پیگیر پرداخت وام ازدواج جوانان توسط بانک‌ها بوده، اعلام کرد: در دو ماه اخیر بانک‌ها در این تسهیلات کوتاهی کرده‌اند و وضعیت پرداخت‌ها به شرایط قبل از سال ۱۴۰۰ بازگشته است.

وضعیت فعلی پرداخت وام ازدواج

سینا کلهر اظهار داشت: تمامی دستاوردهای دولت سیزدهم در کاهش صف متقاضیان وام ازدواج در چند هفته اخیر تحت‌الشعاع قرار گرفته و تعداد افراد در صف به بالاترین میزان رسیده است. بسیاری از شعب بانک‌ها مراجعه‌کنندگان را سرگردان کرده و پاسخ درستی به آن‌ها نمی‌دهند. وی افزود: با نهادهای نظارتی در دولت، مجلس و قوه قضاییه همچون دیوان محاسبات و سازمان بازرسی مکاتبه کرده‌ایم و معاون اول رئیس‌جمهور نیز این موضوع را چندین بار پیگیری کرده است.

دلایل اهمال بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج

کلهر تاکید کرد: این کوتاهی بانک‌ها به دلیل انتخابات ریاست جمهوری و تغییرات دولت است که موجب شده بانک‌ها تصور کنند وام ازدواج اولویت دولت آینده نیست. وی ابراز امیدواری کرد که رئیس‌جمهور منتخب در بیانات خود نشان دهد که حل مسائل جوانان از اولویت‌های اوست.

شهر بورس گارانتی افقی 600 130

خبر مرتبط
مبلغ وام مشاغل خانگی مشخص شد
مبلغ وام مشاغل خانگی مشخص شد

به متقاضیان مشاغل خانگی مستقل تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان وام و تسهیلات پرداخت می‌شود.

معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان افزود: در حال حاضر ۲۷۰ هزار نفر در صف دریافت وام ازدواج هستند، در حالی که به طور منطقی باید این تعداد به ۷۰ هزار نفر کاهش یابد. زمان پرداخت وام که حداکثر یک ماه بود، اکنون به سه ماه افزایش یافته است و شرایط ضامنین و حجم کلی وام‌ها نیز به قبل از سال ۱۴۰۰ بازگشته است.

پیگیری‌های قانونی برای بهبود پرداخت وام

کلهر با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور شهید شخصاً پیگیر مسائل جوانان بود، اظهار داشت: گویا سیستم بانکی تصور می‌کند این امر اولویت نیست. معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد که این معاونت پیگیری‌های قانونی خود را برای بهبود پرداخت وام ازدواج ادامه خواهد داد.

افزایش پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری

بانک مرکزی ۱۹ خردادماه اعلام کرد که از ابتدای امسال ۲۹.۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشد ۲۵.۵ درصدی همراه بوده است. از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، شبکه بانکی ۴۵۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری به بیش از چهار میلیون و ۲۰۲ هزار و ۳۲۹ متقاضی پرداخت کرده است.

منبع: ایرنا

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ