تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲
کد خبر : 146930

احتمال برنده شدن در قرعه کشی ایران‌خودرو چقدر است؟

احتمال برنده شدن در قرعه کشی ایران‌خودرو چقدر است؟
ثبت نام قرعه کشی ایران خودرو در حالی دوم شهریور به پایان می رسد که تا کنون بیشتر از دو میلیون نفر در آن شرکت کرده اند.
به گزارش شهر بورس، چهارشنبه گذشته خودرو ساز بزرگ کشور طرح فروش خود را با ارائه چندین مدل از خودرو های تولیدی و خودروی برقی آغاز کرد، این در حالی است که این شرکت خودرو ساز این فروش را از طریق سایت فروش اینترنتی خودروسازان عرضه میکند در واقع سامانه فروش یکپارچه ای که از سال 1401 فعالتیش را آغاز کرده بود رسما به کار خود پایان داده است. پیش از این وزارت صمت در تلاش بود تا از طریق سامانه یکپارچه فرایندی را ایجاد کند که حجم تقاضا و عرضه به نوعی با هم تطبیق پیدا کنند تا بازار به تعادل نسبی برسد. اما اکنون ایران خودرو با ارائه 120 هزار خودرو که برخی از این خودروها مجوز شماره گذاری هم نگرفته اند و هنوز آزمون های استاندارد برای آنها اجرا نشده است، اقدام به پیش فروش خودرو به شیوه قرعه کشی نموده است. بدین ترتیب به دوران قبل از دستور شهید رییسی مبنی بر شفاف سازی و عرضه غیر رانتی از طریق سامانه یکپارچه برگشته ایم.


بیشتر بخوانید:سواری اقتصادی ایران خودرو ۶۰۰ میلیون تومان شد


یکی از موارد مهم در مرحله جدید ثبت نام ایران خودرو میزان تخصیص خودروهاست. 50 درصد ظرفیت این ثبت نام به طرح جوانی جمعیت و 20 درصد به طرح نوسازی خودرو های فرسوده اختصاص دارد، بنابراین فقط 30 درصد خودروهای عرضه شده برای ثبت نام ایران خودرو به متقاضیان عادی تعلق می گیرد لذا شانس مشتریان عادی برای برنده شدن محدود به 30 درصد باقی مانده یعنی کمتر از 36 هزار خودرو است. به این ترتیب تقاضای خودرو 20 برابر عرضه برآورد می شود و این یعنی متقاضیان عادی احتمال بسیار ضعیفی برای برنده شدن دارند، شانس متقاضیان عادی کمتر از نیم درصد می باشد.

طبق اطلاعات بدست آمده تا کنون  بیش از 257 هزار میلیارد تومان معادل 4.4 میلیارد دلار از نقدینگی کشور در حساب این خودروساز بلوکه شده است که پس از اتمام زمان ثبت نام، در مرحله بعد قرعه کشی انجام شده و برندگان مشخص می شوند. به گفته این خودروساز، زمان قطعی قرعه کشی تا نیمه شهریور مشخص شده و اولویت برندگان مشخص می شود.

خبر مرتبط
غافلگیری بزرگ ایران خودرو / ثبت نام خودرو بدون حساب وکالتی
غافلگیری بزرگ ایران خودرو / ثبت نام خودرو بدون حساب وکالتی

طرح فروش ایران خودرو ساعت ۲۴ دوم شهریور سال جاری تمام می‌شود اما متقاضیانی که حساب وکالتی افتتاح نکردند هنوز می‌توانند در این طرح فروش نام نویسی کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ